سئو وردپرس

کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند + راهکار

کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

همانطو که می دانید سئو سایت یکی از مهمترین عوامل در کارایایی و جذب کاربر بیشتر برای سایت شما می باشد که در این راستا ککار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند امتناع کنید ما در این مقاله سعی بر یاری هر چه بیشتر به شما را داریم و مهترین کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند را به همراه راهکار های جلو گیری از آن را برای شما در میان گذاشته ایم و امیدواریم در این امر به نحو هر چه احسن استفاده کرده باشید. این را به یاد داشته باشید که ظاهر شدن در جست جو بسیار حائز اهمیت است و شما برای این کار باید راه دست را انتخاب کنید نه اینکه با کار هایی که انجام می دهید از هدفتان دور تر شوید.

لیست کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند

  1. ساخت صفحه های مختلف با محتوای یکسان و مثل هم
  2. ارسال ایمیل به صورت انبوه (ایمیل مارکتینگ نا درست) برای دریافت لینک
  3. لینک سازی خارجی نا مناسب
  4. نوشتن و ایجاد محتوای حاشیه ای
  5. عدم توجه به موارد سئو ON-PAGE
  6. بهینه نکردن عکس ها
  7. ایندکس نبودن صفحات سایت
  8. آنالیز نکردن کلمات کلیدی
  9. نداشتن نقشه سایت (SITE MAP)
  10. عدم رعایت قوانین گوگل (الگوریتم های گوگل)
  11. عدم رعایت قانون کپی رایت
  12. افزایش حجم صفحه و کاهش سرعت سایت
  13. استفاده از افزونه های غیر ضروری وردپرسی
  14. سئو بیس نبودن قالب وردپرسی
  15. تراکم کلمه کلیدی غلط
  16. محتوای بی کیفیت یا کم کیفیت

 

ساخت صفحه های مختلف با محتوای یکسان و مثل هم

یکی از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند ساخت صفحه های متعدد با محتوای یکسان می باشد.  به شدت سئو و عملکرد سایت وردپرسی شما را پایین می آورد در اینجا فقط منظورمان کپی کردن نیست. به صفحات مشترک با موضوع و محتوای یکسان هم اشاره داریم. فقط به موضوع هم ختم نمی شود شما اگر صفحات متعددی با عنوان متفاوت داشته باشید اما محتوا همان باشد شامل این دسته خواهید شد

راه کار های رفع

در گذشته ساخت صفحات با محتوای مشترک جواب می داده است چرا که گوگل آن صفحات با محتوای مشابه را که بهم لینک می شدند رتبه می داد اما اکنون آن دو صفحه با محتوای یکسان شما با هم به رقابت می پردازند و ضربه سنگینی به سایت های و حتی بلاگ های با محتوای تکراری شما خوادهد داد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از ساخت سایت با محتوای تکراری امتناع کنید و اگر که مجبور به این کار شدید عمده مطلب خود را با تغییر نسبت به سایت دیگرتان منتشر کنید با این عمل هم گوگل محتوای جدیدی را شناسایی کرده هم رتبه بهتری به سایت وردپرسی شما خواهد داد.

ارسال ایمیل به صورت انبوه (ایمیل مارکتینگ نا درست) برای دریافت لینک

یکی دیگر کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند ارسال انبوه ایمیل برای لینک سازی است که این روش مناسبی نیست و شما باید از این کار جلوگیری کنید چرا که خیلی از روش های لینک های سازی غلط و باعث اسپم و اتفاقات ناگوارای برای سایت شما خواهد شد.

راه کار های رفع

درست است که لینک سازی یکی از مهم ترین موارد در سئوی سایت می باشد اما ما به شما روش درست آن را پیشنهاد می کنیم اینکه به صورت پیوسته به سایت هایی که از آنها لینک دریافت می کنید ایمیل نفرستید و آنها را خوب شناسایی کنید اگر که از آنها اطمینان پیدا کردید و همچنین به این مطلب پی بردید که برای سایت آنها هم سود آور خواهد بود ایمیل خود را ارسال کنید، نکته ای که باید توجه داشته باشید عدم رعایت این مورد از موارد مهم کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می باشد و روی آن دقت بسیاری داشته باشید.

لینک سازی خارجی نا مناسب

لینک سازی خارجی نا مناسب

طبیعتا بعد از راه اندازی سایتتان بسته به هدفی که دارید نیاز به لینک سازی در فضا های دیگری دارید و روش های مختلفی برای لینک سازی خارجی وجود دارد و اثر بخشی آن هم می تواند خوب یا حتی به ضرر سایت وردپرسی شما باشد. لینک سازی خارجی مهمترین عمل در سئو خارجی می باشد و اگر به اشتباه انجام شود از اساسی ترین کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می بشاد و باع فرار مخاطب یا کاربر به سمت آنها می باشد

راه کار های رفع

همانطور که گفته شد لینک سازی خارجی قلب سئو سایت وردپرسی می باشد و برای این کا شما باید اول از هر چیز اهداف کسب وکار خود را شناسایی کنید و بعد از آن رقبای خود را آنالیز و شناسایی کنید ( برای این کار می توانید به تحلیل آن هایی که در صفحه نتایج با شما دررقابت هستند بپردازید) قدم بعدی تعیین فضا برای لینک سازی تان می باشد و در نهایت زمان انتشار را تعیین کنید

نوشتن و ایجاد محتوای حاشیه ای

همانطور که گفته شد محتوا اساسی ترین بخش سایت وردپرسی شما می باشد و سئو بدون محتوا امکان پذیر نیست، خیلی از سایت ها در حاشیه ها و فوتر و هدر و …. برای نوشتن محتوا استفاده میکنند که این یکی دیگر از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می باشد

راه کار های رفع

شما باید چهارچوب محتوای سایت خود را مشخص کنید و صفحه خود را تقسیم بندی کنید طبق آن بنویسید و پیش بروید، سر تا سر صفحه ها را از محتوا پر نکنید و بر اساس هدفتان انجام بدهید. این را بدانید که گوگل نسبت به گذشته خیلی قوی تر شده است و هدف و محور نوشته شما را تشخیص بدهد و حتی کاربران سایت شما را شناسایی کند. پس طبق الگوریتم گوگل پیش بروید.

عدم توجه به موارد سئو ON-PAGE

عنوان از جمله مواردی است که می تواند کاربر را به سمت صفحه شما بکشاند و همچنین بالعکس می تواند مخاطب را از صفحه شما دور کند. سئو ON-PAGE در واقع مواردی است که شما به هنگام نوشتن مطالب و محتوای سایت خود به آن ها توجه کنید و عمل نمائید که شامل موارد زیر می باشد :

  1. استفاده از تگ های هدینگ
  2. تراکم کلمه کلیدی مناسب
  3. بهینه سازی تصاویر
  4. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان اصلی مطلب و صفحه
  5. استفاده از تصاویر
  6. تگ آلت
  7. و …

بهینه نکردن عکس ها

بهینه نکردن عکس ها
بهینه نکردن عکس ها

به کار بردن عکس در صفحه امری بسیار مهم می باشد اما بهینه بودن آن مهمتر است، عکیس های زیادی برای به کار بردن در نوشته وجود دارد که استفاده از همه آن ها بدون در نظر گرفتن کیفت و حجم و اندازه از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند و برای رفع این مطلب استفاده از  راه کار زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

راه کار های رفع

به راستی بهینه کدن عکس از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند جلوگیری خواهد کرد شما باید کلمات کلیدی را شناسایی کرده و عکس ها را متناسب با آن ها به کار ببرید همچنین در تگ alt و p  توضیحاتی را که می نویسید متناسب با آنها باشد نکته دگیری که باید توجه داشته باشید سایز عکس می بشاد شما در این مورد باید بالا ترین کیفیت را در ازای کم ترین حجم قرار بدهید و در صورت عکس این مورد سرعت بارگذاری سایت شما به شدت پایین خواهد آمد.

ایندکس نبودن صفحات سایت

ایندکس بودن یعنی اینکه سایت شما و صفحات سایت شما در گوگل و سایر موتور های جست و جو گر ثبت شده باشد . برای این کار شما در ابتدا سایت خود را در گوگل سرچ کنسول (Google Search Consul) ثبت می کنید و سپس از طریق سایت مپ به صورت خودکار می توانید . اگر سایت و صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشد یعنی در گوگل و سایر موتور های جست و جو گر ثبت نشده باشد به طور موثری از جمله کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می باشد.

آنالیز نکردن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که شما استفاده می کنید باید مرتبط به نوشته شما باشد، اگر که کلمه کلیدی اشتباهی را برگزینید و متناسب با هدف صفحه شما نباشد شما به اشتباه با دیگر نوشته یا سایتها به رقابت می پردازید و یا حتی با ورود اشتباه کاربر بر اساس آن کلمه کلیدی اشتباه و خارج شدن از صفحه باعث بالا رفتن نرخ پرش از صفحه خواهد شد و در نتیجه ذتبه ی سایت شما پایین خواهد آمد و این امر هم از سری کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند.

راه کار های رفع

همانطور که گفته شد شما باید بر اساس هدف صفحه خود و همچنین شناسایی رقبای سایت وردپرسی تان کلمه کلیدی مناسب را برگزینید و کار خود را با کلمه کلیدی خوب ب اساس قصد و هدف کاربر شروع کنید.

نداشتن نقشه سایت (SITE MAP).

نقشه سایت در واقع فایلی از صفحات سایت شما می باشد که به عنوان نقشه راه در اختیار موتور های جست و جو قرار می گیرد. و نداشتن سایت مپ یا از سری اشتباهات آن مانند وارد کردن چندین url برای یک صفحه یا فرمتهای نادرست ضربه بزرگی به سئوی سایت وردپرسی شما خواهد زد که از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می باشد.

راه کار های رفع

برای این کار می توانید نقشه سایت خود را در سچ کنسول ثبت کنید و این بهترین راه آن می باشد. شما باید url  هایی که وجود دارند را در نقشه سایت قرار بدهید و از قرار دادن آنهایی که حذف شده اند امتناع کنید همچنین شما باسد از هر عملی که باعث خطای 404 می شود جلو گیری کنید.

عدم رعایت قوانین گوگل (الگوریتم های گوگل)

عدم رعایت قوانین گوگل و الگوریتم های مثل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است و یا حتی می توان گفت که مشابه قوانین مسابقات فوتبال است . اگر شما در محوطه جریمه خود خطایی انجام دهید ، مسلما داور مسابقه شما را جریمه تیمی و شخصی خواهد کرد و برای تیم مقابل یک ضربه پنالتی در نظر خواهد گرفت . گوگل نیز به طبع قوانینی برای توسعه دهندگان و تولید محتوا کنندگان دارد که اگر از آن ها تخطی کنند حتما جریمه خواهند شد و جریمه هایی که گوگل برای سایت ما در نظر میگیرد بسیار بد و تا حدی غیر قابل جبران خواهد بود برای مثال جایگاه شما را دچار تنزل و تزلزل خواهد کرد

الگوریتم های گوگل

    • الگوریتم پاندا
    • الگوریتم تازگی محتوا
    • الگوریتم ونیز
    • الگوریتم پنگوئن
    • الگوریتم دزد دریایی
    • الگوریتم مرغ مگس خوار
    • الگوریتم دزد دریایی
    • الگوریتم کبوتر
    • الگوریتم موبایل گدون
    • الگوریتم Payday Loan
    • الگوریتم رنک برین
    • الگوریتم موش کور
    • الگوریتم مدیک یا طبی
    • الگوریتم برت
    • الگوریتم رقص گوگل
    • سندباکس گوگل
    • الگوریتم موبایل فرست ایندکس

راه کار های رفع

بهترین راه کار برای رفع این مورد طبعیت از قوانین و الگوریتم های گوگل است . به شما پیشنهاد می شود که قوانین و الگوریتم های گوگل در خصوص وب سایت ها را به دقت مطالعه کرده به طبق آن ها عمل کنید. تا با جریمه های گوگل که اصطاحا گوگل پنالتی گفته می شود مواجه نشود.

عدم رعایت قانون کپی رایت

"<yoastmark

رعایت نکردن قانون کپی رایت یا حق نشر آثار می تواند جدای از جریمه های گوگل ، عواقب حقوقی نیز برای شما داشته باشد ، یعنی جدای از اینکه گوگل رتبه و جایگاه سایت شما را به خطر می اندازد ، اگر در کشوری مثل انگلستان باشید که به صورت ویژه ای به قانون کپی رایت نوجه دارند در صورتی که شخص صاحب اثر شکایتی از شما داشته باشد شما با جریمه های سنگین مالی و غیر مالی نیز مواجه خواهید شد.

راه کار های رفع

بهترین راه کار برای این موضوع این است که اگر شما محتوای متنی را در دست نگارش دارید ، باید تمام نوشته های شما به صورت کاملا اختصاصی نگاشته شوند و اگر می خواهید از وب سایت های دیگری کمک بگیرید بهتر است نوع نگارش و حتی قواعد دستوری نگارش (گرامر) نوشته آن ها را تغییر دهید و در سایت خود منتشر کنید.

افزایش حجم صفحه و کاهش سرعت سایت

افزایش حجم صفحه و کاهش سرعت سایتمعیار اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها ، معیاری تحت عنوان CTR یا همان نرخ فرار کاربر است ، یعنی اینکه گوگل میزان زمان حضور کاربر در سایت شما را برای رتبه بندی در نظر می گیرد. هر چقدر حجم صفحات شما بالا باشد سرعت لود سایت کاهش می یابد و هر چقدر سرعت لود سایت کم باشد ، کاربر کمتر در سایت شما باقی می ماند و این امر از چشمان تیزبین ربات های گوگل پنهان نخواهد ماند.

راه کار های رفع

برای اینکه با این مورد سایت شما و جایگاه سایت شما دچار مشکل نشود تا حد امکان حجم سایت خود را کاهش دهید. شما می توانید با استفاده از افزونه های وردپرسی این امر را انجام دهید و نیز از تصاویر با حجم کمتر بهره ببرید . برای اینکه بدانید چگونه باید این امر را انجام دهید به شما توصیه می کنیم با مطالعه مقاله عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرسی چیست ؟ که توسط تیم تولید محتوای سایا سایت تهیه شده امر افزایش سرعت سایت وردپرسی خود را در اسرع وقت انجام دهید.

استفاده از افزونه های غیر ضروری وردپرسی

همان طور که می دانید برای سایت هایی که با استفاده از وردپرس می سازید ممکن است به چندین افزونه احتیاج پیدا کنید. اما همه افزونه ها ضروری و مورد نیاز سایت شما نیستند . برای مثال زمانی که شما یک سایت خبری داشته باشید دیگر نیازی به افزونه های فروشگاهی مثل ووکامرس نخواهید داشت . ولی قابل توجه است که برخی از افزونه های وردپرسی به صورت ویژه برای همه وب سایت های وردپرسی مورد نیاز هستند که همه آن ها را در مقاله معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس و کاربرد های حرفه ای آن به شما معرفی نموده ایم.

راه کار های رفع

ما به شما پیشنهاد می کنیم که تمامی افزونه هایی را که برای سایتتان نیاز است را استفاده کنید. چرا که هر چه حجم آن ها بیشتر شود حجم آن زیاد شده و در نیجه سرعت سایتتان پایین می آید و این یکی دیگر از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می باشد و باعث گریز مخاطب خواهد شد

سئو بیس نبودن قالب وردپرسی

از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند سئون نبودن قالب وردپرسی می باشد همانطور که می دانید قالب های وردپرسی زیادی برای راه اندزای سایت وردپرسی وجود دارد که اساسا برخی از آن ها بهینه نمی باشند و همچنین به خودی خود سنگین می باشند و وقتی کابر به سایت ودپرسی شما مراجعه کند زمان زیادی برای بارگذاری صفحه شما صرف می کند که باعث پشیمان شدن او می شود و فرار مخاطب را رقم می زند که در نهایت منج به پایین آمدن رتبه سایت خواهد شد.

راه کار های رفع

شما در این مورد باید توجه داشته باشید از قالب هایی که از اساس بهینه می باشند برای سایت وردپرسی خود استفاده کنید چرا که این امر بسیار مهمی در سئو سایت می باشد و در صورت عدم رعایت آن ضربه سنگینی خواهید خورد.

تراکم کلمه کلیدی غلط

شاید بدانید که در گذشته رتبه سایت با استفاده مکرر از کلمات کلیدی افزایش می فات اما اکنون عکس این مورد اتفاق می افتد. اتسفاده مکرر از کلامات کلیدی یعنی اینکه شما در هر چند جمله آن را به کار ببرید و این باعث معرفی شدن سایت شما به عنوان اسپم به موتور جست و جو می باشد و از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند می باشد.

راه کار های رفع

نکته دیگری که باید از کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند جلوگیری کنید استفاده مکرر از کلمات کلیدی می باشد و شما باید در راستای هدف سایتتان به ارئه مطلب بیاندیشید چرا که سئو سایت وردپرسی شما در این صورت در رتبه بهتری قرار خواهد گرفت در واقع شما حدودا باید بین 1 تا 2.5 درصد نسبت به متن خود از کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید که بیشتر یا کمتر از این مقدار درصد نشود اگر این مود رعایت کنید سئو سایت شما عملکرد بسیار عالی خواهد داشت

محتوای بی کیفیت یا کم کیفیت

شما باید بدانید که اگر محتوای کم کیفیت و کم ارزش را ارائه دهید باعث کم ارزش شدن سایتتان از نظر بازدید کنندگان خواهد شد. در این صورت مانند دیگر کار هایی که به سئوی سایت ضربه می زنند با از دست رفتن رتبه ی سایت ودپرسی شما در جست و جوی گوگل خواهد شد.

راه کار های رفع

ما به شما پیشنهاد می کنیم محتوایی را که ارئه می دهید اصل باشد و در راستای هدف سایتتان و همچنین نیاز کاربر به کار ببرید. اگر این کار را انجام ندهید باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد و در نتیجه سئوی سایت شما ضربه عمیقی خواهد خورد. این نکته را هم توجه داشته باشید که مطالب قدیمی سایت خود را بروز بسازید. چرا که محتوای قدیمی باسئو ضعیف می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *