سئو وردپرس

معرفی ضروری ترین افزونه های وردپرس و کاربرد های حرفه ای آن

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس
زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

فما در این مقاله قصد داریم با معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس چهار افزونه مهم و کاربردی یعنی افزونه های xml sitemap ,  yoast seo , ssl really  به شما هم راه های همیشگی سایا سایت کمک کنیم و صد البته افزونه wp-rocket را نیز به شما آموزش خواهیم داد. در این مقاله به طور مفصل در مورد موارد زیر با شما به گفت و گو خواهیم پرداخت .

  1. چرا باید از افزونه ها در وردپرس استفاده کنیم ؟
  2. معرفی افزونه قدرت مند WP – ROCKET
  3. معرفی افزونه قدرت مند SSL REALLY یا SSL واقعا ساده
  4. معرفی افزونه قدرت مند YOAST – SEO
  5. معرفی افزونه قدرت مند XML SITEMAP

اگر با افزونه های وردپرس و نحوه نصب آن ها در وردپرس آشنایی ندارید بهتر است مقاله پر بار سایا سایت در این مورد را یعنی آموزش نصب ، معرفی و استفاده از افزونه وردپرس مطالعه کنید. توجه داشته باشید در ابتدا هسته وردپرس شما به روز رسانی شده باشد و آخرین نسخه افزونه ها را نصب کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که افزونه مورد نظر شما با نسخه هسته وردپرس مورد استفاده شما سازگاری کامل را داشته باشد.

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس

اگر شما یک سایت وردپرسی دارید ، برای شروع و نیز ادامه فعالیت خود به پلاگین یا افزونه های مختلفی نیازمند هستید. تا سایت کامل تر و قوی تری را نسبت به رقیبان بی شمار خود داشته باشید. اگر بخواهیم به صورت تخصصی بگوئیم که هر سایت وردپرسی به چه افزونه هایی نیازمند است طبیعتا با توجه به موضوع سایت وردپرسی ، معرفی این افزونه ها به طول خواهد انجامید که در این مقاله نمی گنجد. به طور مثال یک سایت فروشگاهی وردپرسی نیاز به افزونه فروشگاهی ووکامرس و درگاه پرداخت ووکامرسی دارد در حالی که یک سایت خبری و مجله نیاز اساسی به افزونه های سئوی لحظه دارد . در این مقاله قصد داریم با معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس که تمام سایت های وردپرسی بلا استثناء به آن ها نیاز دارند به شما کمک کنیم تا پایه و اساس سایت خود را به بهترین نحو محکم نمایند. این افزونه ها یعنی افزونه های WP – ROCKET و SSL REALLY یا SSL واقعا ساده و YOAST – SEO و XML SITEMAP به شما کمک خواهند کرد که یک سایت وردپرسی فوق العاده قوی و پر سرعت در زمینه ها و موضوعات مختلف داشته باشید.

چرا باید از افزونه ها در وردپرس استفاده کنیم ؟

چه سوال به جایی ! به راستی چرا باید از افزونه ها در وردپرس استفاده کنیم ؟ برای فهمیدن و دریافتن پاسخ این سوال جالب با این مقاله همراه باشید . وردپرس با هسته اصلی خود ، به تنهایی نمی تواند تمام نیاز های ما به موارد مختلف و مورد نیاز را برطرف کند . از آن جائی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) با قابلیت اُپن سورس یا همان متن باز است ، برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که به زبان برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) تسلط کافی را دارند می توانند با ساخت و توسعه افزونه های مختلف به رفع نیاز افرادی بپردازند که دارای یک سایت وردپرسی هستند. ا

فزونه ها یا همان پلاگین های وردپرس به ما کمک می نمایند تا از امکانات بیشتری بر خوردار شویم ، برای مثال ، خود هسته وردپرس به تنهایی این امکان را به ما نمی دهد که یک سایت فروشگاهی داشته باشیم ، اما افزونه وردپرسی ووکامرس به ما کمک می کند تا یک سایت کامل و جامع فروشگاهی بر بستر هسته وردپرس داشته باشیم. این اجازه را به ما دهید تا با یک مثال دیگر به طور کامل چرایی نیاز ما به افزونه های وردپرسی را برای شما شرح دهیم .

برای مثال شما نیاز به یک درگاه پرداخت برای سایت فروشگاهی ووکامرسی خود دارید ، در بخش پیکر بندی ووکامرس می تواند مشاهده کنید که خود ووکامرس به شما سه نوع روش پرداخت ارائه کرده است : 1 – پرداخت مستقیم بانکی 2 – پرداخت درب منزل 3 – چک یا حوالی بانکی اما ممکن است شما بر اساس نظریه و استراتژی خاص خود برای وب سایت وردپرسی فروشگاه تان قصد داشته باشید از درگاه پرداخت یک شرکت واسط ایرانی مثل درگاه پرداخت تجارت الکترونیک نوین سیمرغ استفاده کنید ، آیا بدون استفاده از افزونه های مرتبط با این مورد ، شما می توانید از این درگاه پرداخت استفاده کنید ؟ طبیعتا جواب منفی خواهد بود . بنابر این ، این نیاز های ماست که دلیل استفاده از افزونه های مختلف وردپرسی می باشد.

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس | افزونه قدرتمند WP – ROCKET

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس | افزونه قدرتمند WP - ROCKETافزونه قدرتمند WP – ROCKET که یک افزونه تجاری برای وردپرس است ، یکی از قوی ترین و محبوب ترین افزونه ها در راستای سرعت سایت وردپرسی ، سرعت ووکامرس و فروشگاه های مختلف وردپرسی است. این افزونه نه تنها برای وب سایت های وردپرسی فروشگاهی بلکه برای تمام وب سایت های وردپرسی با موضوعات مختلف پیشنهاد می شود

افزونه قدرتمند WP – ROCKET چگونه باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی می شود ؟

شما می توانید عملا سرعت بارگذاری و لود وب سایت وردپرسی خود را با افزونه قدرتمند WP – ROCKET به طور چشم گیر و باور نکردنی افزایش دهید. اما این افزونه تجاری چگونه به شما کمک می کند که سرعت سایت خود را افزایش دهید ؟ ا

ین افزونه در گام اول با فشرده سازی فایل هایی مثل فایل های HTML ، CSS و JS و نیز تصاویر وب سایت وردپرسی به شما کمک می کند تا سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید و در گام دوم با لود و بارگذاری تصاویر در زمانی که درخواست Lazy Load و کَش کردن فایل های وب سایت برای کاربران وب سایت وردپرسی شما ، سرعت لود صفحه های سایت را به طور چشمگیری افزایش دهد.

این افزونه قدرتمند افزایش سرعت سایت وردپرسی یعنی افزونه WP – ROCKET با سیستمی که در اختیار دارد می تواند دیتابیس را به صورت موثری بهینه سازی کند و سطح سرعت و عملکرد دیتایس (پایگاه داده) سایت وردپرسی شما را افزایش داده و به طبع ، این مورد نیاز به افزایش سرعت سایت شما کمک می نماید.

همان طور که می دانید سئو شامل سه بخش کلی است که به ترتیب : 1 -سئو داخلی 2 – سئو خارجی 3 – سئو تکنیکال می باشند . افزونه WP – ROCKET در بخش سئو تکنیکال با افزایش سرعت سایت وردپرسی گامی موثر و کاربردی را در مسیر بهبود سئو سایت وردپرسی شما خواهد برداشت ، شما با نصب و فعال سازی و نیز استفاده از افزونه WP – ROCKET می توانید به میزان زیادی خیال خود را از سئو تکنیکال راحت کرده و به سئوی محتوائی بپردازید . برای اینکه به صورت رایگان سئو سایت وردپرسی خود را بهبود ببخشید می توانید مقاله بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس | افزونه قدرتمند SSL REALLY یا SSL واقعا ساده

    • اعمال تنظیمات HSTS preload
    • سرصفحه های امنیتی با قابل پیاده سازی آسان: X-Content-Type-Options, X-XSS-Protection, X-Frame-Options
    • جستجو و رفع کننده محتوای ترکیبی در back-end
    • قابلیت اسکن کل سایت جهت شناسایی و رفع مشکلات Mixed content
    • قابلیت فعال سازی HTTP Strike Transport Security جهت بهبود امنیت

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس |افزونه قدرتمند YOAST – SEO

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس |افزونه قدرتمند YOAST - SEOدر راستای معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس بی شک افزونه یواست سئو که نوشتار لاتین آن YOAST – SEO است بهترین و قوی ترین افزونه سئوی محتوایی است که دنیای وردپرس تا کنون به خود دیده است . در راستای معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس این افزونه توسط تیم قدرتمند و حرفه ای یواست توسعه داده شده و در دو نسخه رایگان و پریمیوم (پولی) برای همگان در دسترس است  و ما در اینجا تنها به بررسی نسخه پریمیوم (پولی) می پردازیم زیرا نسخه پولی این افزونه دارای قابلیت های مختلف و متعدد تری نسب به نسخه رایگان آن است . بجز نکاتی که در مورد سئو محتوایی off page مثل تعداد کلمات ، میزان تراکم کلیدی و غیره را بررسی می کند ، امکاناتی از قبیل سختی کلمات کلیدی ، ریدایرکت ها یا همان تغییر مسیر ها ، پیشنهاد و یافتن کلمات کلیدی مشابه را برای شما به ارمغان می آورد. افزونه قدرتمند Yoast SEO برای آموزش شما آموزش های ویدئویی کوتاه مدتی را در نظر گرفته است که به شما کمک می کند تا سریع تر کار با این افزونه محبوب و قوی را یاد بگیرید و بهترین بهره را از این افزونه پر قدرت ببرید .

ویژگی های مهم افزونه yoast seo premium

  • هشدار به روزرسانی در صورت وجود نسخه جدید افزونه Yoast Seo
  • تعریف کلمات کلیدی بیشتر (تا 5 کلمه)، مترادف و سئوی آنها
  • امکان ریدایرکت و جلوگیری از صفحات 404 مضر برای سئو
  • به روزرسانی مستقیم و تنها با یک کلیک به نسخه جدید
  • عدم حذف اطلاعات سئوی مطالب قبلی یا تنظیمات مربوط به افزونه
  • وجود بخش آموزش های ویدیویی کاملا فارسی و اختصاصی یواست سئو
  • کاملا (100%) مستقل از افزونه Yoast Seo Premium و عدم تداخل در کار آن
  • به روزرسانی مستقیم افزونه VIP از بخش مدیریت آن
  • خلاص شدن از آپدیت افزونه به صورت دستی!
ویدیو های آموزشی اختصاصی با موضوعات
  • آموزش نصب افزونه Yoast SEO از طریق پیشخوان
  • آموزش نصب افزونه Yoast SEO Premium از طریق هاست
  • آموزش فارسی سازی زبان افزونه یواست سئو پریمیوم
  • آموزش ارتقا یواست رایگان به پریمیومکار
  • آموزش به روزرسانی افزونه به صورت دستی
  • آموزش به روزرسانی افزونه Yoast SEO به صورت خودکار
  • آموزش پیکربندی گام به گام افزونه یاست سئو
  • آموزش ثبت سایت در گوگل به روش جدید.
  • آموزش ثبت سایت مپ افزونه Yoast SEO Premium در گوگل وبمستر
  • آموزش رفع مشکل عدم نمایش بخش آنالیز افزونه Yoast SEO Premium

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس | افزونه قدرتمند XML SITEMAP

معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس | افزونه قدرتمند XML SITEMAPدر ادامه معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس به افزونه افزونه قدرتمند XML SITEMAP می رسیم . افزونه ای بسیار کاربردی که در سئو و بهینه سازی سایت های وردپرسی برای موتور های جست و جو گر مثل گوگل نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. افزونه XML SITEMAP به سایت وردپرسی شما کمک می کند تا موتور های جست و جو گر مثل گوگل سایت شما را بهتر ایندکس کنند . در واقع این افزونه کمک می کند تا ربات های موتور های جست و جو گر مثل گوگل و بینگ و یاهو ، دید بهتری از ساختار کامل سایت شما داشته باشند . افزونه XML SITEMAP به شما کمک می کند تا هر زمانی که در بخش وبلاگ سایت خود پستی را اضافه کنید و یا محصولی را به سایت اضافه کنید ، در اسرع وقت پست و محصول و صفحه سایت وردپرسی شما در موتور های جست و جو گر ایندکس شود. افزونه قدرتمند و محبوب XML SITEMAP قریب به 9 سال است که پر قدرت از کاربرانی که این افزونه را نصب کرده اند پشتیبانی می کند و نقشه سایت را برای موتور های جست و جو گر بهینه و قابل فهم می کند . اگر می خواهید بدانید که نقشه سایت چیست در ادامه این مقاله با ما همراه باشید .

نقشه سایت (Site Map) چیست ؟

نقشه سایت یا سایت مپ یک مدل و الگو است که در راستای کمک به کاربران سایت و موتور های جست و جو گر به ویژه گوگل تشکیل می شود . به واقع نقشه سایت یا همان سایت مپ یک فهرست است که بر اساس موضوع و XML سلسه مراتب وار بهم متصل می شوند و برای خزش موتور های جست و جو گر یک سری دستور العمل خاص را ارائه می کنند . انواع نقشه سایت را می توان به صورت کلی در دو دسته ، دسته بندی کرد : 1 نقشه سایت HTML و 2 – نقشه سایت XML .

ویژگی های افزونه XML SITEMAP
  • سایت مپ XML پیامی به موتور های جست و جو گر پیامی را با این عنوان منتقل می کند که خزشی در سایت شما کنند و محتوا های آن را ایندکس نمایند .
  • سایت مپ به موتور های جست و جو گر به ویژه گوگل اعلام می کند محتوایی که شما در سایت منتشر کرده اید چیست و در چه زمینه ای تولید محتوا کرده اید.
  • طبیعتا برخی از محتوای هایی که تولید کرده اید ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشند ، بعد از آپدیت پست ها ، این نقشه سایت است که این به روز رسانی ها را به گوگل اطلاع خواهد داد.
  • به جز زمان به روز رسانی ها ، فاصله بین زمان های آپدیت ها و تعداد دفعات تکرار آن ها هم به گوگل اطلاع رسانی می شود.
  • سایت مپ به مشخص شد میزان اهمیتی که هر صفحه دارد کمک می کند .
  • سایت مپ به بهتر و زودتر ایندکس شدن صفحات دینامیک (پویا) وب سایت شما کمک شایانی می کند
  • اگر سایت شما یک سایت مپ یا همان نقشه سایت مناسب و خوبی داشته باشد ، اگر شما ضعفی نیز در لینک سازی داخلی داشته باشید ، سایت مپ این ضعف را هم تا حد قابل ملاحظه ای خواهد پوشاند.
  • اگر سایتی دارید که بسیار بزرگ است و تعداد محتوای زیادی دارد به شما کمک می کند تا روند ایندکس شدن آن ها در گوگل سریع تر و با دقت بیشتری طی شود
کلام آخر

در این مقاله به معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس پرداختیم . افزونه های کاربری بسیار زیادی برای وردپرس در دنیای وب موجود است ، ولی این چهار افزونه بسیار حیاتی بوده و هست . زیرا اثری که این چهار افزونه بر روند پیشرفت سایت وردپرسی دارند به دفعات مکرر تجربه شده و از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است . مقاله معرفی 4 افزونه ضروری وردپرس که سایا سایت برای شما عزیزان آماده کرده است ، افزونه هایی را برای شما شرح داده و معرفی کرده است که می توانند سایت شما را رشد دهند و در رسیدن رتبه های بالاتری از گوگل کمک شایانی کنند و تقریبا هفتاد درصد از راه رشد را برای شما طی کنند و فقط تولید محتوای سئو شده را بر دوش شما باقی بگذارند.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *