آموزش طراحی سایت سئو

تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟ بهترین روش طراحی سایت چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

وب سایت چیست و روش های طراحی وب سایت چیست ؟ حتما با مفهوم اصطلاحی به اسم وب سایت آشنا هستید و میدانید که وب سایت چیست و یا میخواهید با روش های طراحی وب سایت آشنا شوید و یا در حال تحقیق راجع به مفهوم وب سایت چیست و روش های طراحی وب سایت هستید. ما در این مقاله به صورت دقیق به این موضوع بسیار مهم خواهیم پرداخت و جای هیچ گونه سوالی را در ذهن شما باقی نخواهیم گذاشت.بعد از مطالعه این مقاله خواهید فهمید که وب سایت چیست و روش های طراحی وب سایت را به صورت دقیق می شناسید.

وب سایت چیست ؟

وب سایت چیست ؟ چه سوال جالبی ، سوالی که می تواند جواب های مختلفی داشته باشد ولی ما در سایا سایت جامع ترین و قابل فهم ترین پاسخ را به سوال وب سایت چیست ؟ خواهیم داد. وب سایت در واقع مجموعه ای از اسناد ، فایل هایی مثل کد های برنامه نویسی ، صوت ، فونت ، کلیپ و ویدئو ، متن ، دیتابیس ها (پایگاه های داده) و عکس و … است که در فضایی به نام هاست بارگذاری شده و زمانی که در آدرس بار مرورگر وب خود آدرس سایتی را وارد میکنید فایل های وب سایت مورد نظر شما به صورت بهینه شده به شما نمایش داده خواهد شد

وب یا اینترنت کدام درست است؟

متاسفانه دو اصطلاح وب و اینترنت را عموم مردم با هم اشتباه می گیرند . خب یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنیم . اینترنت در واقع شبکه جهانی سرور هاست که به شما اجازه می دهد دیتا های وب سایت خود را با بقیه اشتراک گذاری کنید . در حالیکه وب ، شبکه جهانی است که زیر مجموعه ای از اینترنت است و شامل صفحاتی است که از طریق مرورگر های وب مثل کروم و فایر فاکس و اپرا قابل نمایش است.

وب سایت چیست و از چه بخش هایی تشکیل شده؟

در ادامه پاسخ به سوال وب سایت چیست ؟ باید بدانیم که یک وب سایت از چه بخش هایی تشکیل شده؟ به طور کلی یک وب سایت از 5 بخش کلی تشکیل شده است که در زیر به آنها اشاره می کنیم و در ادامه این مقاله هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد :

کد نویسی فرانت اند (سمت کاربر)

برای اینکه یک صفحه وب ساخته شود باید کارهایی را صورت داد یکی از آنها نوشتن کد های سمت کاربر یا اصطلاحا فرانت اند است اجازه دهید با یک مثال ملموس کار را توضیح دهیم. شما یک ساختمان را در نظر بگیرید ، اسکلت ساختمان،دیوار ها،کچ کاری ها ، نقاشی و دیزاین داخلی مواردی هستند که توسط افراد دیده میشود ، خب در مورد یک صفحه وب هم موارد اسکلت ساختمان،دیوار ها،کچ کاری ها ، نقاشی و دیزاین داخلی با کد نویسی فرانت اند (سمت کاربر) انجام پذیر خواهد بود. تمام متن ها ، تصاویر و … در یک صفحه وب دیده می شود ، با همین کد نویسی فرانت اند (سمت کاربر) در کنار هم قرار خواهند گرفت. خب این کد نویسی فرانت اند (سمت کاربر) شامل زبان نشانه گذاری HTML ، زبان استایل نویسی CSS و زبان برنامه نویسی JavaScript (JS) می باشد .

روش های طراحی وب سایت

کد نویسی بک اند (سمت سرور)

در ادامه مثال ساختمان ، کد نویسی بک اند (سمت سرور) در واقع همان سیم کشی های ، لوله کشی های آب و برق و تلفن و گاز هاست . هر صفحه باید به دیتابیس ها و فایل های سایت که در داخل هاست بارگذاری شده است متصل شود . وظیفه این اتصال را زبان های کد نویسی بک اند (سمت سرور) ایفا می کند و این زبان ها شامل زبانهای برنامه نویسی PYTHON , PHP , JAVA و … می باشد. زبان برنامه نویسی PHP شامل CMS (سیستم مدیریت محتوا) هایی است که به راحتی و در کمترین زبان ممکن یک وب سایت ایجاد کرد. یکی از این سیستم مدیریت محتوا ها وردپرس است که بسیار بین عامه مردم و طراح های سایت محبوب و پر کاربرد است.

دیتابیس (پایگاه داده)

باز هم با مثال ساختمان این مورد را توضیح خواهیم داد . در هر ساختمان ، خانه ، اتاق ، دفتر و … کمد ، کابینت و کتاب خانه هایی برای در بر گرفتن وسایلی از قبیلی کتاب ، وسایل آشپز خانه و مثل آنها وجود دارد. دیتابیس هم مثل همین کتاب خانه است به طوری که با اطلاعاتی مثل نام کاربری و پسورد حساب کاربری پر می شوند و در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار میگیرد.

مدیا (رسانه)

هر صفحه وب دارای عکس ، صوت و پادکست ، ویدئو و فونت و … است که به هر کدام از این ها مدیا (رسانه) گفته می شود . هر چقدر که میزان حجم این فایل ها کمتر و کیفیت آنها بالا تر باشد سرعت سایت بالا تر رفته و مورد توجه بیشتر کاربران خواهد بود.

هاست (میزبانی وب) و سرور

بحث جامع و گسترده ایست که در قالب یک متن کوتاه نمی گنجد ولی با این حال سعی میکنیم که تعریف معینی از آن داشته باشیم ، به طوریکه برای همگان قابل فهم و درک باشد. سرور در واقع یک کامپیوتر با همیشگی به اینترنت است که دارای حجم معینی از هارد دیسک است . صاحبان سرور در صورت صلاح دید این هارد دیسک ها را با نرم افزار های مشخص و خاصی به پارتیشن های کوچک تری تقسیم میکنند و هر کدام از آنها را به کاربران مختلف می فروشند . به این پارتیشن های کوچکتر اصطلاحا هاست (میزبانی وب) گفته می شود . نام دیگر این مورد هاست اشتراکی است . هاست ها و سرور ها انواع مختلفی دارند و قالبا بر اساس سیستم عامل به دو دسته کلی ویندوزی و لینوکسی تقسیم می شوند.

دامنه (دامین)

دامنه (دامین) در واقع همان آدرس اصلی سایت شماست که وقتی کاربر در آدرس بار مرورگر خود وارد میکند وارد سایت شما می شود و در مثال ساختمان که برای پاسخگویی به این سوال که وب سایت چیست و روش های طراحی وب سایت به میان آوردیم دامنه (دامنه) همان آدرس محل ساختمان است.

تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست

عموم مردم این دو را با هم اشتباه می گیرند و گاها از این دو اصطلاح اشتباها استفاده می کنند . این واقعیت وجود دارد که هر دو این ها شباهت هایی را بهم دارند اما تفاوت های اساسی زیادی با هم دارند . این تفاوت ها در چگونگی ساخت، مدیریت و حوزه استفاده آن‌ ها می باشد .

اکثر وبلاگ ها رایگان هستند و ما برای ساخت و طراحی آن ها نیاز به دانش فنی بالایی نداریم . اما برای داشتن یک وب سایت نه تنها به دانش فنی نیاز داریم بلکه داشتن یک سایت در بسیاری از موارد هزینه بردار است . این هزینه ها شامل موارد زیر است :

  • خرید هاست 
  • خرید دامین
  • خرید قالب
  • دستمزد برنامه نویس 
  • دستمزد تولید کننده محتوا و کارشناس سئو

روش های طراحی وب سایت

حالا که فهمیدیم وب سایت چیست و یک وب سایت از چه بخش هایی تشکیل شده به این مقوله که روش های طراحی وب سایت را بشناسیم میرسیم . به طور کلی به دو قسمت کلی طراحی وب سایت با کد نویسی و طراحی وب سایت بدون کد نویسی به عنوان روش های طراحی وب سایت وجود دارد که در ادامه و در پاسخ به سوال وب سایت چیست و روش های طراحی وب سایت به هر کدام پراخته خواهد شد

طراحی وب سایت بدون کد نویسی

زبان برنامه نویسی PHP با داشتن قابلیتی به نام سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS به ما کمک میکند بدون اینکه هزینه مالی و زمانی زیادی را برای ما ایجاد کند وب سایت و وبلاگ اختصاصی برای ما طراحی و توسعه میکند. یکی از بهترین و پر امکانات ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است. وردپرس با ایجاد یک وب سایت و وبلاگ در حداقل زمان ممکن و با بالاترین امکانات را در موضوعات مختلف به ما کمک می کند تا با طراحی وب سایت بدون کد نویسی وب سایت اختصاصی خودمان را داشته باشیم.

طراحی وب سایت بدون کد نویسی

طراحی وب سایت با کد نویسی

در روش طراحی وب سایت با کد نویسی از طریق نوشتن کد های زبان های نشانه گذاری ، استایل نویسی و برنامه نویسی و همچنین استفاده از دیتابیس ها و مدیا و بارگذاری در هاستی که به یک دامین متصل شده میتوانیم سایت اختصاصی خود را داشته باشیم.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *