آموزش طراحی سایت سئو

بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار

بالا بردن رایگان سئو
زمان تقریبی مطالعه: 31 دقیقه

برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار باید به چندین فاکتور دقت کرد . اگر شما حتی چندین میلیارد هم خرج دیزاین سایت خود کنید اما نکات سئو سایت وردپرسی را مورد توجه قرار ندهید ، عملا تمام هزینه های انجام شده به هدر رفته اند ، اما شما با توجه به نکاتی که در این مقاله جامع به شما می گوییم به راحتی می توانید به سرعت امر سئو سایت وردپرسی را انجام داده و از هزینه های گزاف بکاهید. همه از اهمیت سئو به خصوص در سایت های وردپرسی آگاه هستند . اگر سایت وردپرسی شما از سطح سئوی مطلوبی برخورد دار باشد ، به جرات می توان گفت سطح فروش خدمات و محصولات شما و نیز تعداد و آمار بازدیدکنندگان از سایت شما تا حد فوق العاده زیادی افزایش می یابد و به طبع شما می توانید شاهد افزایش میزان سطح درآمد خود باشید.

 

فهرست مطالب

فاکتور های بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار

فاکتور های بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کاروقت آن رسیده که از شر هزینه های اضافی و سرسام آور رها شوید و اقدامات اولیه سئو سایت وردپرسی را خودتان انجام دهید . شما با دانستن فاکتور های بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی ، جدای از بحث کاهش هزینه ها ، از اقدامات کلاه بردارانه برخی از طراحان و توسعه دهندگان وب نیز جلوگیری کنید. ما در این مقاله در ابتدا به 25 مورد از فاکتور هایی که برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی مورد نیاز هستند را لیست کرده و سپس تک تک آن ها را به طور مفصل شرح می دهیم . فاکتور های بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار موارد زیر هستند :

  1. انتخاب هاست (سرور) و دامین مناسب
  2. خرید قالب سئو شده
  3. اطمینان از فعال بودن تنظیمات ایندکس (نمایش برای موتور های جست و جو)
  4. بهینه سازی URL های سایت وردپرسی
  5. استفاده از تگ های هدینگ HTML به صورت بهینه شده | (H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6)
  6. افزایش سرعت سایت وردپرسی | کاهش زمان لود سایت
  7. افزونه های افزایش سئو سایت وردپرسی
      • افزونه Yoast SEO Premium، افزونه یواست سئو
      • افزونه Rank Math Pro، افزونه سئو رنک مث پرو
      • افزونه All In One Seo، افزونه سئو حرفه ای وردپرس
      • افزونه Rankie، پلاگین ردیابی رتبه در گوگل
      • افزونه Hummingbird Pro، افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس
      • افزونه Pretty Links Pro، افزونه کوتاه کننده و ریدایرکت لینک
      • افزونه WPKeyword، افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی در گوگل
      • افزونه Yoast Keyword Assistant، افزونه دستیار کلمه کلیدی یواست
      • افزونه سئو ووکامرس اورجینال، افزونه Yoast Woocommerce Seo
      • افزونه مدیریت لینک های داخلی ، پلاگین Interlinks Manager
      • افزونه Yoast Local SEO، افزونه سئو محلی یواست
      • افزونه Poster، افزونه درج مطالب با جستجوی کلمات کلیدی پوستر
      • افزونه Yoast News SEO، افزونه سئو اخبار و سایت های خبری
      • افزونه FAQ Schema | افزونه سوالات متداول گوگل
      • افزونه clearfy pro، افزونه بهینه سازی کلیرفای پرو
      • افزونه Snip، افزونه وردپرس نشانه گذاری اسکیما اسنیپ
      • افزونه سئو اتوماتیک ووکامرس | Autopilot SEO for WooCommerce
      • افزونهwebp، افزونه فشرده سازی تصاویر وردپرس
      • افزونه وردپرس غیرفعال سازی کش صفحات WP Rocket
  8. استفاده از کلمات کلیدی مناسب با موضوع اصلی سایت
  9. ایجاد پست با موضوعات بر جسته و مرتبط بهم
  10. استفاده از کلمه کلیدی در اولین بند پست (پاراگراف)
  11. تراکم کلمه کلیدی بسیار مهم است
  12. استفاده از کلمه های کلیدی مرتبط
  13. ایجاد لینک به سایر پست های سایت
  14. استفاده از تگ ALT برای تصاویر
  15. استفاده از تصاویر بهینه شده و اختصاصی
  16. استفاده از یک ویدئو در پست (در صورت لزوم)
  17.  ثبت سایت در Google Search Console (GSC)
  18. استفاده از ابزار های تحلیل ترافیک
  19. سایت خود را ریسپانسیو و موبایل فرندلی کنید
  20. استفاده از شبکه های اجتماعی
  21. افزایش ترافیک سایت
  22. ایجاد بخش سوالات متداول و پاسخ صریح و روشن به آن ها
  23. استفاده از پروتکل SSL
  24. کاهش حجم صفحه
  25. فعالیت طبق قوانین و الگوریتم های گوگل

سئو وردپرس چیست ؟

سئو یا همان SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است . سئو  در واقع بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو گر مثل گوگل و بینگ و . . . است . یعنی اینکه سایت ما از هر نظر از جمله فنی و محتوایی طبث قوانین موتور های جست و جو گر باشد . برخی می گویند که سئو وردپرس با سئو سایر سایت ها متفاوت است . از نظر سایا سایت تفاوت چندانی بین سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی در امر سئو وجود ندارد ولی باید به یک سری نکات اندک و انگشت شمار از جمله خرید قالب بهینه شده و اطمینان از فعال بودن تنظیمات ایندکس (نمایش برای موتور های جست و جو) در خصوص سئو وردپرس توجه کرد و الا در سایر موارد از جمله استفاده از تگ های HTML و انتخاب هاست و دامین هیچ تفاوتی بین سئوی سایت وردپرسی و غیر وردپرسی وجود ندارد.

چرا سایت های وردپرسی به سئو نیاز دارند ؟

نه تنها سایت های وردپرسی ، بلکه سایت های غیر وردپرسی نیاز مبرمی به سئو دارند . اما دلیل این نیاز به سئو در سایت ها چیست ؟ و یا به عبارت دیگر چرا سایت های وردپرسی به سئو نیاز دارند ؟ جواب این سوال بسیار ساده است و می توان آن را در نیاز به “افزایش ترافیک سایت” جست و جو کرد. همه ما می دانیم که هر چقدر یک سایت ترافیک بیشتری داشته باشد ، آمار و تعداد بازدید کنندگان سایت بیشتر بوده و میزان فروش خدمات و یا محصولات بیشتر خواهد بود . یک سایت ، از راه های مختلف می توان حجم ترافیک خود را افزایش دهد که مهم ترین و با ارزش ترین آن ها افزایش ورودی های گوگل و سایر موتور های جست و جو است ، بنابر این سایت ها با بالا بردن سئو وردپرس ، از طریق ورودی های گوگل به رقابت با سایر رقبای خود می پر دازند.

آیا افزایش و بهبود سئو وردپرس نیاز به متخصص سئو دارد ؟

در همه زمینه های مختلف زندگی ما نیاز به افراد متخصص داریم ، جز مواردی که خود ما در آن ها تخصص کافی داریم . بنا بر این پاسخ منطقی سایا سایت  به این سوال این است که بله افزایش و بهبود سئو وردپرس نیاز به متخصص سئو دارد ، اما ما در این مقاله مواردی را را ذکر می کنیم که شما بدون نیاز به متخصص سئو ، سایت وردپرسی خود را برای موتور های جستجو گر بهینه کنید و به بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بپردازید. اگر چه همه این موارد و فاکتور ها را باید مورد توجه قرار داد ، اما لازم است بدانید که باز هم نیاز به متخصص سئو برای شما وجود دارد ، زیرا یک متخصص سئو از الگوریتم ها و قوانین موتور های جستجو گر بهتر از شما آگاه است .

 


جهت مشاوره رایگان خرید و ثبت سفارش ساخت سایت های مختلف و نیز برنامه (اپلیکیشن) های مختلف اندرویدی با شماره تماس زیر در ارتباط باشید

0938-340-5900


1 – انتخاب هاست (سرور) و دامین مناسب

1-1 هاست

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین مواردی که در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بسیار حیاتی و مهم است انتخاب هاست (سرور) مناسب است . اگر هاست شما از ویژگی های مناسبی برخورد دار نباشد یکی از حداقل ترین مشکلاتی که برای شما و سایت شما در راه رسیدن به اهداف تان ایجاد می کند کاهش چشم گیر سرعت سایت وردپرسی شما است . بهتر است بدانید که اگر یک سایت از جمله سایت وردپرسی از سرعت کم لود و بارگذاری اطلاعات رنج ببرد نرخ فرار کاربر از سایت افزایش یافته و در نتیجه در سئو اثر منفی می گذارد . البته جز مقوله سرعت موارد دیگری مثل نوع سیستم عامل و هارد و آپ تایم سرور و هاست بسیار حائز اهمیت بوده که در سئو بسیار مهم است.

1-2 دامین (دامنه)

شاید برای همه سوال پیش بیاید چگونه دامین یا دامنه می تواند بر سئوی سایت وردپرسی تاثیر داشته باشد ؟ انتخاب دامین مناسب جزء مواردی است که از موارد حیاتی سئو سایت وردپرسی و غیر وردپرسی است . و دلیل آن این است که موتور های جستجو گر ابتدا پسوند و سپس نام دامین را ورد بررسی قرار می دهند و اگر با نوع فعالیت و موضوع مطابقت کافی را نداشته باشد و یا نام دامین به نوعی قوانین کپی رایت را رعایت نکند ، امتیاز منفی در راه رشد و بهینه سازی سئو وردپرس و سایت وردپرسی در پی خواهد داشت.

2 – خرید قالب بهینه شده

همانطور که در مقاله معیار های خرید قالب وردپرسی چیست ؟ خدمت شما عرض کردیم ، اگر یک قالب وردپرسی کاملا بهینه شده باشد ، امنیت و سرعت را به سایت وردپرسی شما هدیه می کند و به شما در پیمایش حداقل 40 درصد راه بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی کمک شایانی می کند. یک قالب مناسب ، از نظر سئو کاملا بهینه است و این شامل موارد زیادی مثل حجم کم ، سرعت بالا ، امنیت مناسب ، ریسپانسیو بودن ، موبایل فرندلی بودن قالب وردپرسی و … می باشد. قالب وردپرسی انتخاب شده جهت خرید باید سئو بیس باشد و اگر این طور نباشد ممکن همه تلاش های شما برای بهینه سازی سئو کاملا بر باد برود

3 – اطمینان از فعال بودن تنظیمات ایندکس (نمایش برای موتور های جست و جو)

یکی دیگر از مهمترین عوامل و مواردی موثر در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی باید مورد توجه بگیرد این است که تنظیمات مربوط به فعال بودن تنظیمات ایندکس یا همان فعال بودن گزینه نمایش برای موتور های جست و جو است که در تصویر زیر کاملا مشخص است . توجه داشته باشید که برای دسترسی به این تنظیمات در وردپرس ابتدا وارد پیشخوان (داشبورد) شوید سپس به مسیر تنظیمات > خواندن رفته و صفحه را اسکرول کنید تا گزینه “نمایش به موتورهای جستجو” را ببینید ، این گزینه دارای این توضیحات است “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” . توجه داشته باشید که نباید این گزینه فعال باشد . زیرا در صورتی که این گزینه فعال باشد ، ربات های موتور های جستجو گر هیچ گونه تلاشی برای ارتباط با سایت شما نخواهند کرد و در نتیجه سایت شما ایندکس نخواهد شد و در موتور های جستجو مورد قبول نخواهند گرفت.

4 – بهینه سازی URL های سایت وردپرسی و بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی

نه فقط در سایت های وردپرسی ، بلکه در سایت های غیر وردپرسی نیز URL ها نقش مهم و بسزایی در جلب توجه موتور های جست و جو گر و نیز جذب مخاطبین و کاربران و بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی دارند. در وردپرس پنج حالت پیش فرض برای URL ها و یک حالت اختصاصی وجود دارد که به صورت زیر هستند

  1. ساده
  2. روز و نام
  3. ماه و نام
  4. عددی
  5. نام نوشته
  6. ساختار دلخواه

پیشنهاد سایا سایت این است که حالت “نام نوشته” را برای بهینه سازی URL های سایت وردپرسی انتخاب کنید . برای این کار می توانید از مسیر پیشخوان وردپرس > تنظیمات > پیوند های یکتا به تنظیمات مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

5 – استفاده از تگ های هدینگ HTML به صورت بهینه شده | (P ,Alt ,H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6)

استفاده از تگ های هدینگ HTML به صورت بهینه شده | (P ,Alt ,H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6)همان طور که در مقاله قالب وردپرس چیست ؟ گفته شد قالب وردپرس در واقع کد های آماده و از قبل نوشته شده با زبان های HTML5 , CSS3 , JavaScript و PHP هستند که به دیتابیس MySQL متصل هستند و به صورت یک جا و در یک فایل کمپرس شده با فرمت ZIP در اختیار شما قرار می گیرد. یکی از مواردی که در ساخت یک قالب وردپرسی نقش دارد ، زبان ساختار نویسی HTML است که دارای تگ های مختلفی است که ما در این قسمت به صورت تخصصی به هشت تگ مهم و حیاتی خواهیم پرداخت و موارد و نحوه استفاده از هر کدام را به طور کامل بیان خواهیم نمود .این تگ ها عبارت اند از تگ های هدینگ که شامل تگ های ,H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6  می شوند و نیز تگ های P  و Alt که در نوشتن پاراگراف ها و متن جایگزین مطالب استفاده خواهد شد . استفاده درست از تگ های هدینگ موجب تیتر بندی مناسب شده و برای ربات های موتور های جستجو گر بسیار مهم است و تاثیر به سزایی در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی خواهد داشت.

5-1 تگ هدینگ H1

مهم ترین تگ در سئو ، به ویژه سئو وردپرس است ، هر صحفه فقط یک تگ H1 می تواند داشته باشد. تگ هدینگ H1 برای عنوان اصلی صفحه به کار می رود از این رو باید این تگ به صورت ویژه ای جذاب باشد تا نرخ کلیک کاربران (CTR) را افزایش دهد . در این تگ هدینگ حتما باید از کلمه کلیدی استفاده کرد. توجه داشته باشید یکی از فاکتور های مهم گوگل نرخ کلیک کاربران (CTR) است .

5-2 تگ هدینگ H2

یکی از مهم ترین تگ های هدینگ به خصوص در امر مقاله نویسی و سئو تگ هدینگ H2 می باشد ، زیرا تیتر و عنوان های اصلی مطلب ما را مشخص می کند . توجه داشته باشید که اگر کلمه کلیدی در ابتدای تگ هدینگ H2 بیاید ، در سئو به ویژه بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بسیار تاثیر مثبت دارد.

5-3 تگ های هدینگ H3 / H4 / H5 / H6

از این تگ های یعنی تگ های هدینگ  H3 , H4 , H5 , H6 برای زیر تیتر ها استفاده می شود.از این تگ ها برای افزایش خوانایی مقاله خود و ریز تر کردن مطالب مقاله خود در سایت وردپرسی استفاده کنید که بسیار تاثیر گذار است.

5-4 تگ پاراگراف (P)

تگ پاراگراف برای ساخت و نوشتن پاراگراف (بند) استفاده می شود و دارای بلاک تک خطی است . بعد از هر تگ هدینگ لازم است حداقل در یکی دو خط ، راجع به موضوعی که در تگ هدینگ بالایی عنوان شده ، توضیح داده شود . در این تگ است که شاکله اصلی مقاله ما شکل می گیرد.

5-5 تگ Alt

تگ ALT (آلت) ، مخفف عبارت Alternate است که به عنوان “متن جایگزین” شناخته می شود و زمانی که عکس در سایت شما به هر دلیلی نمایش داده نمی شود این متن جایگزین بجای تصویر مشخص شده به کاربر نمایش داده می شود . این تگ باید به صورت گروهی از کلمات باشند ، نه به صورت پاراگراف یا یک جمله کامل ، در واقع باید توصیف مختصری از تصویر مورد نظر ما باشد . یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که از کلمه کلیدی اصلی مقاله در تگ آلت استفاده شود.

6 – افزایش سرعت سایت وردپرسی | کاهش زمان لود سایت

یکی از فاکتور های مهم و حیاتی برای اینکه سایت وردپرسی شما از سطح سئو بالایی برخورد دار باشد وبه بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار بپردازید این است که سرعت لود و بارگذاری مطالب بالا باشد و کاربر بدون این که زمان زیادی را از دست بدهد ، مطالب مختلف از جمله متن ها ، تصاویر ، انیمیشن ها و غیره را مشاهده کند . سرعت یک سایت وردپرسی به عوامل متعددی از جمله هاست انتخاب شده ، قالب و حجم فایل ها بستگی دارد. شما می توانید هر آنچه که در سرعت سایت وردپرسی تاثیر دارد را در مقاله عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرسی چیست ؟ بخوانید

7 – افزونه های افزایش سئو سایت وردپرسی

افزونه های افزایش سئو سایت وردپرسیهمه ما تا حدی مطالبی را راجع به افزونه ها ، نوع و نقش آن ها در سایت های وردپرسی خوانده ایم و می دانیم که یک افزونه تا چه حد می تواند مفید و یا مضر باشد ، اگر می خواهید مطالب بیشتری را راجع به افزونه ها و نقش آن ها و روش های نصب افزونه های وردپرسی بخوانید مقاله آموزش نصب ، معرفی و استفاده از افزونه وردپرس را مشاهده کنید. همه می دانیم که از هر افزونه ای به ویژه افزونه های افزایش سئو سایت وردپرسی نمی توان در راستای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی استفاده کرد

 7-1 افزونه Yoast SEO Premium، افزونه یواست سئو

اگر به دنبال افزایش بینندگان سایت خود هستید افزایش رنک و بهینه سازی سئوی سایت وردپرسی را به شما پیشنهاد میدهیم. امروزه متخصصان سئو راه های زیادی را برای بهینه سازی و سئوی سایت شما پیشنهاد میدهند اما بسیار وقت گیر و پر هزینه است در صورتی که شما میتوانید با راه اندازی یک سایت وردپرسی سئوی سایت خود را با یک افزونه مانند یواست ( Yoast Seo) به بهترین و پر بازدیدترین جایگاه در صفحه اول گوگل برسانید.

7-2 افزونه Rank Math Pro، افزونه سئو رنک مث پرو

یکی از  سبک ترین و قوی ترین و بهترین افزونه های وردپرس افزونه رنک مث پرو می باشد که رقابت تنگاتنگی با یواست سئو دارد. به طوری که چند ماه پس از انتشار نسخه رایگان این افزونه به علت استقبال زیاد کاربران نسخه PRO را هم منتشر کردند. افزونه رنک مث باعث می شود شما جایگاه ویژه ای بین موتور های جست و جو گر پیدا کنید. چرا که با سئو کردن محتوای سایت وردپرسی شما باعث بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی شما می شود و همچنین ویژگی های قدرت مند و جادویی را در اختیار شما قرار میدهد و تازه کار بودن شما ملاک کار نیست.

ویژگی افزونه Rank Math Pro
        1. شمارش پیوند های داخلی و خارجی
        2. خواندن محتوای ویدئو های کاستوم
        3. بهنیه سازی تصاویر
        4. اسکیما مارک آپ را به صورت حرفه ای می سازد
        5. قابلیت گوگل وب استوری
        6. سئو محتوا را بررسی می کند
        7. با bbpress و همچین buddy perss قابلیت سازگاری دارد
        8. ساخت صفحات amt برای نتایج جست و جو با موبایل
        9. ساخت سایت های مپ دینامیک
        10. سئو محتوا را آنالیز می کند.
        11. تنظیم سطح دسترسی کارران با قابلیت رول منیجر
        12. سایت های فروشگاهی ساخته شده با ووکامرس محصولاتش را سئو می کند.
        13. قابلیت کنترل بر صفحات ریدایرکت شده
        14. سئو محلی و بهینه سازی اسم برند در نقشه گوگل

 

7-3 افزونه All In One Seo، افزونه سئو حرفه ای وردپرس

افزونه All In One Seo در سال 2007 منتشر شد، یکی از حرفه ای ترین های افزونه برای بهنیه سازی سایت وردپرسی در موتور های جست و جو گر می باشد که دربالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی به شما کمک می کند، این افزونه توانسته امتیاز پنج ستاره را از مخزن وردپرس کسب کند و در حال حاضر بیش از دو میلیون نصب فعال دارد.

ویژگی افزونه All In One Seo
        1. بهینه سازی محتوا سایت را انجام می دهد.
        2. برای کسب کار سئو محلی انجام می دهد.
        3. برای فزونه ووکامرس سئو انجام می دهد.
        4. تصاویر را خودکار بهینه سازی می کند.
        5.  اتصال شبکه های اجتماعی به وب سایت را انجام دهید.
        6. ربات های فید خوان را متوقف خواهد کرد.
        7. تنظیمات عنوان و متا برای برگه ها و نوشته ها را داراست.
        8. تنظیمات نقشه سایت

7-4 افزونه Rankie، پلاگین ردیابی رتبه در گوگل

اگر که به دنبال بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی خود هستید به شما پیشنهاد می شود افزونه Rankie را نصب کنید چرا که در کنار ظاهر ساده و و کاربر پسند به شما کمک می کند که کلمه کلیدی مطلب تان را انتخاب کنید؛ کلمات کلیدی یکی از مهم ترین رکن ها در سئو سایت ورد پرسی می باشد و این افزونه لیست بزرگی از کلمات کلیدی مناسب نوشته را به شما نشان می دهد که می توانید از میان آنها برگزینید، همچنین در این افزونه می توانید رتبه سایت وردپرسی خود را در گوگل ببیند ضمناَ این افزونه یکی از پرفروش ترین افزونه های سئو وردپرسی می باشد.

7-5 افزونه Hummingbird Pro، افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

پلاگین مراغ مگس خوار یکی از بهترین افزونه  ها برای بالا بردن سرعت سایت می باشد. این افزونه با بهینه سازی تصاویر باعث می شود که سرعت صفحه وب شما بالا رود. همانطور که می دانید اگر سایت شما در زمان کمتری بارگزاری شود به یکی از سایت های محبوب گوگل تبدیل می شوید افزونه Hummingbird Pro با ذخیره سازی کش صفحه تان با ورود کاربران به وب سایت شما با سرعت بالایی بارگزاری می شود و این مسئله در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی به شما کمک به سزایی می کند.

قابلیت های افزونه Hummingbird Pro( مرغ مگس خوار)
        • فشرده سازی قالب و فایل های html, css, Javascript با استفاده از ابزار فشردع سازی Gzip
        • تصاویر و فایل های مهم را بهینه سازی می کند.
        • گزارشی از عملکرد سرعت سایت از نتایج به دست آمده می دهد.
        • سرعت سایت را تجزیه تحلیل و اسکن می کند.
        • کش صفحات را ذخیره می کند.

7-6 افزونه Pretty Links Pro، افزونه کوتاه کننده و ریدایرکت لینک

اگر که می خواهید URL وب سایت وردپرسی خود را مدیریت، رد یابی و و کوتاه یا حتی آن را به اشتراک بگذارید به شما پیشنهاد می شود که از مخزن وردپرس افزونه Pretty Links Pro را نصب و فعال نماید با کمک این افزونه شما می توانید لینک های دلخواه خود را با استفاده از نام دامنه خود کوتاه و با ظاهری زیبا به اشتراک بگذارید در واقع با یک کلیک کاربر روی لینک کوتاه شما به پیوند اصلی ارجاع داده می شود و این پلاگین همانند دیگر افزونه ها به بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی کمک می کند. لازم به ذکر است که این افزونه از محبوب ترین پلاگین ها در مخزن وردپرس می باشد که بیش سه میلیون نصب فعال دارد.

مزیت های افزونه Pretty Links Pro
        1. نصب آسان و ساده
        2. قابیلت پنهان کردن لینک ها و هم چنین جست و جو آنها
        3. سازگاری با انواع مروگر ها
        4. اشتراک گذاری لینک ها در شبکه های اجتماعی و همچنین مدیریت آنها
        5. قابلیت مرتب کردن و پیگیری لینک ها هی کلیک شده

7-7 افزونه WPKeyword، افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی در گوگل

این پلاگین هم از آن دسته افزونه های مناسب کلمه کلیدی می باشد که نه تنها در جست و جوی کلمات کلیدی به شما کمک می کند بلکه به شما لیستی از کلمات کلیدی کاربر پسند را نشان می دهد و کمک می کند که متوجه شوید کاربر از چه کلماتی برای جست و جو استفاده می کند تا آنها را به کار ببرید و سایت وردپرسی شما در رقابت با رقیبانتان پیروز میدان باشد. شما باید در ساخت کلمه کلیدی بسیار محتاط باشید چرا که این کلمه کلیدی است که کاربر آن را جست و جو می کند و شما با کمک افزونه WPKeyword می توانید کلمه کلیدی مناسب را بر گزینید و این امر در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی شما بسیار حائز اهمیت است.

8 افزونه Yoast Keyword Assistant، افزونه دستیار کلمه کلیدی یواست

 

همانطور که گفته شد کلمه کلیدی مناسب آن دسته از مواردی هستند که در موتور جست و جوی گوگل بیشتر سرچ می شوند و کاربر به دنبال یافتن آن است. ما برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب افزونه Yoast Keyword Assistant را به شما پیشنهاد می کنیم این افزونه کلمات کلیدی مناسب را بر اساس کلمات پیشنهادی گوگل طراحی کرده است و شما می توانید با استفاده از آن ها برای رسیدن به هدف خود یعنی بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی برسید. هم چنین با استفاده از این پلاگین می توانید تراکم کلمات کلیدی در متن خود را بسنجید و در صورت نیاز با تکرار کردن تراکم آن را افزایش دهید که یکی از فاکتور های مهم در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی می باشد.

ویژگی های افزونه Yoast Keyword Assistant

        • با تمامی قالب ها سازگاری دارد
        • یک لیست خروجی از کلمات کلیدی را به شما ارئه می دهد.
        • بر اساس گوگل کشور خود کلمات کلیدی تنظیم خواهند شد.
        • محاسبه تراکم و تکرار کلمات کلیدیو ارائه گزارشی از آن
        • دسترسی ساده به ابزار ها
        • و دیگر امکانات

7-9 افزونه سئو ووکامرس اورجینال، افزونه Yoast Woocommerce Seo

برای ساخت سایت های فروشگاهی حتما نیازی به قالب های فروشگاهی نیست شما می توانید با استفاده از پلاگین سئو ووکامرس اورجینال قابلیت فروشگاهی شدن را به وب سایت خود اضافه کنید این افزونه یکی از بهترین قدرت مند ترین افزونه های  فروشگاه ساز ها در مخزن وردپرس می باشد که از محبوبیت به سزایی در میان کاربران بر خوردار هست و توانسته امتیاز پنج را از آنها کسب کند. شما اگر می خواهید محصولات خود را با استفاده از این افزونه به فروش برسانید به شما پیشنهاد می شود با کمک سئو ووکامرس محصولات خود را بهینه سازید که این امر سئو ووکامرس در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی شما بسیار مهم و حیاتی می باشد.

7-10 افزونه مدیریت لینک های داخلی ، پلاگین Interlinks Manager

ساخت لینک های داخلی از مهمترین استراتژی های سئو سایت وردپرسی هست. این افزونه برای مدیریت لینک های داخلی به کار می رود  با کمک این افزونه می توانید ساختار صحیح لینک های داخلی محتوای خود بسازید و همچنین آن را بهینه سازید در واقع این افزونه با ساخت هوشمندانه لینک های داخلی باعث می شود که کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و درگیری بیشتری با سایت وردپرسی شما ایجاد می شود. که در نتیجه باعث بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی شما خواهد شد.

ویژگی پلاگین Interlinks Manager

        • لینک های داخلی را آنالیز و تحلیل می کند.
        • کلمه های کلیدی و … را می توانید به لینک تبدیل کنید.
        • لینک ها را بهینه سازی می کند.
        • زبان فارسی و رات چین شده است
        • با نسخه آخر وردپرس سازگار می باشد.
        • JUICE لین را محاسبه می کند.
        • و امکانات دیگر

7-11 افزونه Yoast Local SEO، افزونه سئو محلی یواست

یکی از محبوب ترین افزونه ها در سال های اخیر افزونه yoast local seo می باشد که استفاده از این افزونه  باعث پیشرفت  رتبه سایت شما در موتور های جست  و جو گر می گردد و همچنین باعث راحتی مشتریان برای پیدا کردن موقعیت مکانی شرکت شما می شود.

            مزیت های افزونه سئو محلی یواست Yoast Local Seo

        1. در نزدیکی  محل شرکت تان مشتریان بالقوه را کشف و جذب می کنید .
        2. به آسانی اطلاعات تماس ، ساعت کاری ،نقشه گوگل و مکان یاب رو اضافه می کنیم .
        3.  مزیت اسفاده از صفحه تماس رو بهبود می بخشد.

7-12 افزونه Poster، افزونه درج مطالب با جستجوی کلمات کلیدی پوستر

از افزونه poster برای کشف مطالب مورد نیاز  از اینترنت و وب سایت ها استفاده می شود . با  نوشتن  قسمتی از متن مورد نظر در وب مطالب مشابه را کشف کرده و با کلیک بر روی آن ب مطالب بیشتر  دست پیدا  می کنیم و با کپی کردن آنها ،  مطالب مورد نظر را در سایت خود انتقال می دهیم  .قطعا مهم ترین  بخش سئو داخلی بخش محتوای آن است و ما میتوانیم با  استفاده از محتوا های مفید و کاربردی   سایت مورد نظرمان را ارتقا بدهیم و آن را برای مخاطبان سلیت مان  جذاب کنیم. چون یک محتوای جذاب و کامل باعث وفاداری مخاطبان  می گردد و آنها را دوباره به سایت مان برمیگرداند و این یک ارزش برای سایت مان حساب می شود و رتبه و اهمیت سایت ما  را برای موتور های جستجو بیشتر می شود. ممکن است شما جمله Bill Gatest که به معنی کحتوا پادشاه است را شنیده اید که امروزه ثابت شده است  این موضوع صحت دارد و بهترین محتوا های  امروزی محتوای سئو است . که محتوای خوب تاثیر مهمی در جذب و رضایت  تجربه خوب کاربر می شود و تایر خوبی در دیجیتال مارکتینگ دارد .

7-13 افزونه Yoast News SEO، افزونه سئو اخبار و سایت های خبری

استفاده از افزونه Yoast news sow باعث می شود که سایت خبری شما در  گوگل ارتقا یابد . و این افزونه به شما کمک می کند ک سایت خود را در بخش نمایش نتایج اخبار  گوگل ببینید این افزونه مقالات شما را در بخش اخبار گوگل (news) نشان می دهد پس اگ سایت شا یک سایت خبی است حتما این افزونه را برای ارتقا سایتتان در گوگل و نمایش بیشتر ئ همچنین رضایت مندی بیشتر کاربران حتما آنرا نصب کنید . تنظیمات افزونه سئو اخبار Seo News اختیاراتی  دارد که این امکان را به شما میدهد که پست سایت ها و دسته بندی ها       مخصوصا نقشه سایت اخبار را حذف کنید تا در اخبار گوگل نمایش داده شود .

7-14 افزونه FAQ Schema | افزونه سوالات متداول گوگل

قطعا شما هم در  بخش نتایج جستجو گوگل  به یک سری سوال و جواب ها بر خورد کرده اید شما هم میتوانید با استفاده از این افزونه بخش سوال و جواب را به سایت خود اظافه کنید. افزونه FAQ Schema  بهترین و راحتترین و سریع ترین راه برای اضافه کردن اسکیما به سایتتان است .این افزونه توسط تیم ایرانی هشتگ توسعه با در نظر گرفتن معیار های گوگل تهیه و توسط گوگل طراحی و عملی شده است .و با کلیه نسخه های ورد پرس و قالب های مختلف قابل اجرا است .

                       قابلیت های مختلف افزونه FAQ Schma

      1.     اختیار اضافه کردن اسکیما سوالات متداول  به نوشته ،برگه ،دسته بندی و برچسب های سایت مان
      2.     اختیار اضافه کردن  اسکیما سوالات متداول به  دسته بندی و برچسب های سفارشی بعضی قالب ها مانند : نمونه کار ها  و …
      3.   اختیار اظافه کردن اسکیما سوالات متداول به محصولات ، دسته بندی محصولات و برچسب محصولات و …
      4.   اختیار تغییر یک سوال یا جواب در این اسکیما
      5.   اختیار جابه جا کردن هر یک از سوالات بین ردیف ها برای  مشخص کردن اولویت بندی نمایش سوال در گوگل
      6.   اختیار حذف یا تغییر سوال ها و جواب ها در هر اسکیما

 

7-15 افزونه clearfy pro، افزونه بهینه سازی کلیرفای پرو

افزونه Clearfy pro افزونه ای بسیار کاربردی  برای بهینه سازی سایت ها است. مزیت افزونه کلیر فای پرو مکمل افزونه های  Yoast SEO، Autoptimize و یا WP Super Cache است نه جایگزین  این افزونه ها. افزونه Clearfy pro شامل 50 مزیت کاربردی است که برای بهینه سازی سایت شما کاربرد دارند و یک افزونه مشهور برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی عمل می کند. با این افزونه ما میتوانیم هر عملکرد غیر ضروری را با یک کلیک غیر فعال  کنیم . با استفاده از افزونه Clearfy Pro  بروز رسانی وردپرس را به متخصصان وردپرس واگذار کرده اید و دیگر نگران خرابی سایت و به روز رسانی های دستی غیر استاندارد نخواهید بود .

امکانات افزونه Clearfy Pro

      1. بهینه سازی عملکرد سئو
      2. کش کردن برگه ها ی سایت
      3. افزایش سرعت  و عملکرد سایت
      4.  کوچک کردن و کم حجم کردن  کد های Javascript
      5. حذف لینک ارسال قبلی/بعدی در HEAD و توابع استفاده نشده
      6. غیر فعال کردن Emogi ( این شکلک ها کد اضافی تولید می کنند و سرعت سایت را کم میکنند)
      7. بروز رسانی خودکار قالب و ورد پرس
      8. غیر فعال کردن نظرات و دیدگاه هات و بروز رسانی ترجمه ها و امکانات وبلاگ
      9. تنظیمات و امنیتی کردن حریم خصوصی وردپرس
      10. فشرده سازی کد های HTML برای بهتر کردن سرعت بار گذاری وب سایت
      11. بهبود عملکرد سئو و سرعت بار گذاری فایل ها

7-16 افزونه Snip، افزونه وردپرس نشانه گذاری اسکیما اسنیپ

افزونه Snip پرفروش ترین افزونه نشانه گذاری اسکیما در سراسر جهان است . با استفاده از این افزوه تاثیر بسیار خوبی در موتور های جست و جو گر مثل یاهو ،گوگل ،بینگ و … دارد . و یک افزونه وردپرسی جدید در زمینه داده های ساختار یافته و  اسکیمای وردپرسی هستند. با افزوه نشانه گذاری اسکیما اسنیپ علی رقم داشتن محتوای ضعیف  می توانید عملکرد بهتری در موتور های جست و جو داشته باشید. اسکیما اسنیپ با 4000 فروش موفق به بدست آوردن امتیاز 4.70 از5 شده است و 8 سال است به عنوان پرفروش ترین افزونه های ساختار یافته و اسکیما ساز  از آن خود کرده است  . قیمت این افزونه  59 دلار و محصول کشور آلمان است با اطمینان میتوان گفت با خرید این افزونه از بسیاری از افزونه ها بی نیاز می شویم .

7-17 افزونه سئو اتوماتیک ووکامرس | Autopilot SEO for WooCommerce

این افزونه به ما کمک میکند محصولات و خدمات مان را در سایت های جست و جو گر در بهترین رتبه قرار بگیرد .افزونه سئو اتوماتیک ووکامرس با همه افزومه های سئو مانند : Yoast یا All in One Seo هماهنگ است و  می تواند عملکرد آنها را دو برابر کند. این افزونه ب شما کمک میکند که رنگ وبسایت خود را به راحتی بهبود یا تغییر دهید.

                                امکانات افزونه سئو اتوماتیک ووکامرس

        1. کمک به بهبود رتبه الکسا و توجه ویژه به رتبه سایت
        2. بای فروشگاه ووکامرس شما متا داده سئو بی نهایت دارد
        3. امکان استفاده از کلید واژه نامحدود
        4. بهبود چشمگیر رتبه محصولات شما در وب سایت های موتور های جستجو گر
        5. قابلیت تنظیمات سفارش سازی راحت
        6. امکان درون ریزی ،برون بر پشتیبان گیری/بازگردانی و بازنشانی
        7. امکان برقراری اتباط با تمامی موتور های جست جو گر
        8. نداشتن تبلیغات و چیز های اضافی
        9. عدم نیاز به مهارت سئو
        10. تماما فارسی و راست چین

7-18 افزونه webp، افزونه فشرده سازی تصاویر وردپرس

شاید تا کنون برای فشرده سازی تصاویر ( بهبود و بهینه سازی حرفه ای تصاویر و صرفه جویی در فضا) از انواع افزونه های پولی و رایگان استفاده کرده اید ولی در نهایت به مشکل برخورد کرده اید و یا با استانداردهای گوگل همخوانی نداشته است  .افزونه Webpحرفه ای ترین افزونه برای فشرده سازی  و کم حجم کردن تصاویر مطابق استاندارد های گوگل و خواسته های شما است .  این افزونه اتنها افزونه  وردپرسی فارسی شده است که هیچ محدودیتی ندارد.

               مزیت های افزونه Webp

      1.  بهتر شدن سرعت لود سایت
      2. جایگزین کردن Webp مخصوص مرورگر هایی که ساپورت نمی کند .
      3. قابلیت انتخاب اندازه حجم تصاویر فشرده شده
      4. امتحان فشرده سازی قبل از عملیات نهایی
      5. عوض کردن فرمت فشرده سازی به Webp
      6. فشرده سازی زمان آپلود
      7. بهینه سازی گروهی محدودیت خاصی
      8. امکان صرفه جویی در فضای هاست

7-19 افزونه وردپرس غیرفعال سازی کش صفحات WP Rocket

محبوبیت این افزونه یعنی افزونه WP Rocket که فقط در نسخه پولی (پریمیوم) برای کاربران در دسترس قرار گرفته است به قدری بالا است که این افزونه به اصطلاح تجاری بیش از یک میلیون نصب را به خود دیده است . این افزونه با بهینه سازی کَش سایت در کم ترین زمان ممکن سرعت سایت وردپرسی شما را افزایش خواهد داد و به صورت غیر مستقیم به بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی کمک می کند

8 – استفاده از کلمات کلیدی مناسب با موضوع اصلی سایت

شما باید با توجه به موضوع خاص سایت خود و بر اساس استراژی موثر سایت خود اقدام به استفاده از کلمات کلیدی مناسب با موضوع اصلی سایت کنید و بدین گونه به گوگل و سایر موتور های جست و جو گر مثل یاهو و غیره با لبخندی دلنشین سلام کنید . دلیل استفاده از کلمات کلیدی مناسب با موضوع اصلی سایت این است که موتور های جست و جو گر مثل گوگل موضوع سایت شما را بشناسند و سایت شما را بر اساس آن کلمه کلیدی ها در دسته بندی های مختلف قرار دهند . اکنون این سوال پیش می آید که آیا این امکان وجود دارد که از چندین کلمه کلیدی استفاده کرد ؟ پاسخ مثبت است . بله شما می توانید از چند کلمه کلیدی استفاده کنید اما چگونه ؟ اگر سایت شما مثل سایت ما یعنی سایا سایت در حوزه طراحی ساخت سایت حرفه ای و ساخت برنامه اندرویدی سریع فعالیت دارد ابتدا یک یا چند کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کرده تا گوگل زمانی که کاربری قصد سرچ کلمه کلیدی اصلی سایت که برای مثال ساخت سایت حرفه ای می تواند باشد به صفحه اصلی سایت شما وارد شود و سپس مطالب و مقالاتی را در وبلاگ سایت خود با موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط منتشر کنید تا زمانی که آن کلمات کلیدی مرتبط را سرچ کرد مطالب مرتبط وبلاگ سایت شما برای کاربر در موتور های جست و جو گر یافت شود.

شما باید برای انتخاب یک کلمه کلیدی موثر که امری مهم و حیاتی در امر سئو مخصوصا سئو سایت وردپرسی است چهار مرحله و عمل را به دقت انجام دهید که در زیر به آن ها اشاره شده است :

مرحله اولبر روی کلمات کلیدی موثر بر اساس استراتژی و موضوع سایت خود تحقیق کنید و بهترین کلمات کلیدی را در راستای ارتقای رتبه سایت و در جهت رشد در گوگل انتخاب نمائید

مرحلحه دوماین کلمات کلیدی را با استفاده از ابزار های مختلف آنالیز کنید تا با اطمینان بیشتری به مصاف سایر رقبا بروید

مرحله سومپس از شناسایی کلمات کلیدی مناسب و پر ارزش به تحلیل و آنالیز رقبای خود بپردازید و سختی کلمه کلیدی را بسنجید

مرحله چهارمبرای تولید محتوا و مطلب نویسی و سایر بخش های سایت خود از جمله صفحه اصلی برنامه ریزی کنید و یک استراتژی را بچینید و پیاده کنید

9 – ایجاد پست با موضوعات بر جسته و مرتبط بهم

شاید یکی از مهم ترین بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار تولید محتوا و ایجاد پست با موضوعات برجسته و مرتبط بهم است . به خاطر داشته باشید اگر می خواهید لبخند گوگل بر سایت خود را ببینید حتما به تولید محتوی قوی و ایجاد پست با موضوعات برجسته و مرتبط بهم توجه ویژه ای داشته باشید. هر چقدر شما پست های بهینه بیشتری با موضوعات برجسته و مرتبط بهم داشته باشید و در آن پست ها به کلمه یا کلمات کلیدی اصلی سایت توجه ویژه ای داشته باشید طبیعتا در گوگل نیز جایگاه بهتر و بالا تری خواهید داشت ، توجه داشته باشید که هر چقدر شما در پست های بخش وبلاگ سایت خود به ایجاد پست با موضوعات برجسته و مرتبط بهم توجه داشته باشید طبیعتا سئوی قوی تری خواهید داشت و به رتبه های بالاتری در گوگل خواهید رسید

10 – استفاده از کلمه کلیدی در اولین بند پست (پاراگراف)

بعد از آن که کلمه کلیدی را یافتید و در بخش وبلاگ اقدام به ایجاد پست کردید توجه داشته باشید که باید در اولین پاراگراف یا همان بند نوشته خود از کلمه کلیدی انتخاب شده استفاده کنید و دلیل آن این است که گوگل مطمئن شود که شما می خواهید درباره آن کلمه کلیدی مورد انتخاب صحبت کنید و مطالبی را ارائه کنید. این مورد در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بسیار حائز اهمیت است

11 – تراکم کلمه کلیدی بسیار مهم است

بیاید با مفهوم تراکم بیشتر آشنا شویم ، تراکم در لغت به معنای انبهو ، انباشتگی است ، اما در مفهوم به معنای میزان وجود یک شی یا اشیاء یا افرادی یا ذرات و غیره در یک مکان خاص است. حالا که با معنی و مفهوم تراکم کلمه کلیدی آشنا شدیم در مورد تراکم کلمه کلیدی صحبت خواهیم کرد. یکی از مهم ترین مواردی که در امر بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بسیار مهم است و باید به آن توجه شوم تراکم کلمه کلیدی است یعنی اینکه در یک نوشته به تعداد و دفعات مشخص از کلمه کلیدی استفاده کنیم. برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی باید به تراکم کلمه کلیدی با حدود درصدی 0.5 درصد الی 2.5 درصد رسید.

12 – استفاده از کلمه های کلیدی مرتبط

در ادامه آموزش بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی باید با استفاده از کلمه های کلیدی مرتبط با سایت وردپرسی خود سایت تان را در جدول رتبه بندی کنید . منظور از استفاده از کلمه های کلیدی مرتبط چیست ؟ اجازه دهید با یک مثال شما را با افق های بالاتری از این مفهوم گران بها آشنا کنم . برای مثال شما یک سایت فروش گوشی های تلفن همراه راه اندازی کرده اید . طبیعتا از کلمه های کلیدی اصلی سایت شما می توان به [“فروش موبایل”] اشاره کرد ، سایر کلمه های کلیدی مرتبط می توانند فروش هندزفری ، پاوربانک قوی ، قاب و گلس آیفون و امثالهم باشد اما اگر شما از کلمه های کلیدی مثل طراحی سایت سریع و یا ساخت سایت حرفه ای استفاده کنید طبیعتا نتیجه ای نخواهید گرفت زیرا این کلمات کلیدی هر چقدر هم پر ارزش باشند ، دردی از شما دوا نخواهند کرد چون با موضوع و کلمات کلیدی اصلی سایت شما سنخیتی ندارند و با آن ها مرتبط نیستند.

13 – ایجاد لینک به سایر پست های سایت

با ایجاد لینک به سایر پست های سایت وردپرسی خود می توانید به سادگی هر چه تمام تر هم محتوای قدرت مند تری را تهیه کنید هم سایر مطالب و محتوا های تولید شده را تقویت کنید اما چگونه ؟ شما در داخل متن یکی از محتوا های سایت خود لینک یکی دیگر از محتوا ها را قرار داده و کاربر را به مشاهده سایر محتوا و مطالب و پست های سایت وردپرسی خود تشویق می کنید . به این عمل لینک سازی داخلی هم گفته می شود.

14 – استفاده از تگ ALT برای تصاویر

تگ آلت (ALT) چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟ تگ آلت یا متن جایگزین یا “Alternative Text” یا “َAlt Text” ، یک توضیح کوتاه در مورد یک تصویر در یک صفحه وب است. این تگ به تقویت رتبه و جایگاه مطالب شما در رتبه بندی موتور های جست و جو گر کمک شایانی می کند و دسترسی کاربران به سایت شما را بهبود می بخشد. گوگل به شدت برای این تگ حیاتی یعنی تگ ALT اهمیت قائل است آن هم این است که به فهم موضوع تصویر که می تواند کلمه کلیدی ما نیز باشد بسیار کمک کند.

15 – استفاده از تصاویر بهینه شده و اختصاصی

همان طور که مطالب متنی شامل قوانین کپی رایت هستند ، تصاویر هم از نظر گوگل شامل این قوانین بسیار ضروری یعنی قوانین کپی رایت هستند . هر چقدر تصاویر سایت شما در یک صفحه اختصاصی تر ، بهینه تر و کم حجم تر باشد در سئو به دو دلیل تاثیر بسیار مثبتی دارد. دلیل اول آن که از قوانین گوگل در مورد موارد قانون های کپی رایت تخطی نکرده ایم و آن ها را زیر پا نگذاشته ایم و دلیل دیگر این است اگر تصویر مد نظر ما کم حجم باشد طبیعتا سرعت لود و بارگذاری مطالب و محتوای سایت ما بالا تر رفته و نرخ فرار مشتری کاهش چشم گیری می یابد و بر عکس اگر گوگل تصاویر سایت شما را غیر اختصاصی و بهینه نشده تشخیص دهد طبعیتا امتیاز خوبی در این زمینه به سایت شما نخواهد داد و و نیز اگر که تصاویر شما از حجم بالایی بر خوردار باشند سرعت سایت وردپرسی شما کاهش پیدا می کند و یک امتیاز منفی را در لیست امیتازات سایت شما در جدول رتبه بندی موتور های جست و جو گر ثبت خواهد کرد.

16 – استفاده از یک ویدئو در پست (در صورت لزوم)

ویدئو و تصاویر مختلف به فهم مطالب توسط کاربر کمک می کند نیز انتقال مفهوم و منظور شما از مطالب به کاربر را آسان می سازد. اگر یک ویدئوی بهینه شده و مناسب با موضوع صفحه و مرتبط با کلمه کلیدی منتشر کنید می تواند به بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار کمک کند اما ، این پیشنهاد همیشگی ما در سایا سایت نیست زیرا به طور همیشه به بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی نمی انجامد ، گاها وجود یک ویدئو بنا به دلایلی نظیر حجم زیاد ، کیفیت نا مناسب و غیره می تواند فید بک منفی برای سایت وردپرسی شما داشته باشد . اگر می خواهید از ویدئو ها در وب سایت خود استفاده کنید بهتر است آن را در هاست یا سرور اصلی سایت خود آپلود نکنید و از سرور و یا هاست کمکی بهره ببرید و یا اینکه از سرویس های به اشتراک گذاری ویدئو از جمله یوتیوب و آپارات استفاده کنید . برای استفاده از سرویس های به اشتراک گذاری ویدئو از جمله یوتیوب و آپارات در وردپرس می تواند به راحتی با نصب و فعال سازی افزونه های مربوطه آن ها در وردپرس از این قابلیت استفاده کنید . اگر وجود ویدئو ها در سایت وردپرسی شما الزامی است می بایست حتما از سرویس های به اشتراک گذاری ویدئو از جمله یوتیوب و آپارات و یا هاست کمکی استفاده کنید . این هاست یا سرور کمکی بهتر است از نوع پر بازدید و یا دانلودی باشد تا از سرعت آپلود و دانلود ویدئو به و از سایت نکاهد ، زیرا همین افت سرعت لود ویدئو می تواند نرخ فرار کاربر را افزایش داده و بر سئوی سایت وردپرسی شما تاثیر منفی بگذارد.

17 – ثبت سایت در Google Search Console (GSC)

بالا بردن رایگان سئواگر یک برنامه نویس وب هستید و یا با هسته قدرت مند وردپرس وب سایت خود را توسعه داده اید حتما با اصطلاح گوگل سرچ کنسول ( Google Search Console ) که معمولا با نام گوگل وب مستر تولز (Google Webmaster Tools) نیز دیده می شود آشنایی دارید. این ابزار بسیار بسیار قدرت مند که توسط شرکت گوگل برای توسعه دهندگان وب سایت ها توسعه داده شده است ، امکانات فراوانی را به شما برنامه نویس های وب و وردپرس کاران ارائه میکند.از جمله می توان به ثبت رایگان سایت شما در گوگل اشاره کرد . از دیگر امکانات گوگل سرچ کنسول ( Google Search Console ) به آنالیز ترافیک ورودی سایت و … اشاره کرد ، اما اگر بخواهیم به مهم ترین امکاناتی که گوگل سرچ کنسول ( Google Search Console ) به ارائه می کند به جرات می توان به ثبت سایت در گوگل اشاره کرد که به دو صورت کلی می توانید این مورد را محقق کنید اول این که صرفا دامین(دامنه) سایت خود را ثبت کنید و دوم این که پیوند یکتای هر صفحه از سایت تان را ثبت کنید که مفصل در مقاله آموزش کامل گوگل وبمستر و ثبت سایت در گوگل به این موضوع مهم پرداخته ایم

18 – استفاده از ابزار های تحلیل ترافیک

ابزار هایی وجود دارند که به صورت آنلاین میزان حجم ترافیک سایت شما را آنالیز و تحلیل می کنند و سطح و میزان رشد و نمو سایت شما از نظر میزان جذب کاربر ، سطح جایگاه کلمه های کلیدی مورد استفاده شده در سایت شما را به صورت نمودار نشان می دهند و به شما کمک می کنند که اگر مسیر رشد سایت را درست طی کرده باشید آن را ادامه دهید یا تقویت کنید و صد البته اگر مسیر رشد و نمو سایت خود را غلط طی کرده اید به شما راهنمایی های لازم را می کند تا در سریع ترین حالت و زمان ممکن به مسیر رشد واقعی و مثبت بر گردید در ادامه ما به شما نُه (9) ابزار تحلیل ترافیک سایت را به شما معرفی می کنیم

  1. سایت الکسا (Alexa)
  2. سایت سيميلار وب (SIMILAR WEB)
  3. سایت کوانت‌کست (QUANTCAST)
  4. سایت سمراش (SEMRush)
  5. سایت ماز (MOZ)
  6. سایت آ اچ‌رفز (Ahrefs)
  7. سایت میکس‌ رنک (MIXRANK)
  8. سایت وات‌رانز ور ( WHAT RUNS WHERE)
  9. سایت دیتانیز (DATANYZE)

19 – سایت خود را ریسپانسیو و موبایل فرندلی کنید

در ابتدا به طور مختصر با دو اصطلاح ریسپانسیو و موبایل فرندلی آشنایی پیدا می کنیم . ریسپانسیو در لغت به معنای واکنش گرایی است و مفهوم آن این است که اگر سایت شما در حد دستگاهی با هر اندازه صفحه نمایش برای کاربر به نمایش در آمد اجرای سایت بهم نریزد و بتواند محتوای سایت وردپرسی شما از جمله متن ها ، تصاویر و ویدئو ها را به صورت صحیح نمایش دهد . ریسپانسیو بودن یک سایت به کاهش نرخ فرار کاربر کمک شایانی می کند و در نتیجه در بهبود سئوی سایت وردپرسی شما تاثیر مثبتی خواهد داشت و به شما کمک می کند تا بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی را بدون نیاز به سئو کار انجام دهید. موبایل فرندلی در مفهوم به معنای سازگاری با موبایل های هوشمند است . اگر سایت شما از قابلیت موبایل فرندلی بودن بهره ببرد به طور معجزع آسایی به کاربر این پیام را منتقل می کند که شما کاربر گرامی می توانید از نسخه موبایلی سایت ما استفاده کنید . همان طور که می دانید اکثر مردم دارای موبایل های هوشمند هستند و بیشتر کار های اینترنتی خود را با تلفن های هوشمند همراه خود انجام می دهند . پس اگر سایت شما ریسپانسیو و موبایل فرندلی باشد این امکان را به کاربران می دهد که بدون نیاز کامپیوتر های خانگی (PC) و لپ تاپ ها از سایت شما استفاده کنند و با آن تعامل داشته باشند . هر چقدر این تعامل بیشتر باشد ، نرخ فرار کاربر کاهش می یابد و هم چنین ترافیک سایت شما افزایش چشم گیری را تجربه خواهد کرد و به طبع سایت وردپرسی شما جایگاه بالا تری را در موتور های جست و جو گر از جمله گوگل کسب خواهند کرد .

20 – استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

بالا بردن رایگان سئوشبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام ، لینکدین و امثال آن ها و نیز پیام رسان هایی مثل تلگرام و واتساپ می توانند به شما امکان را دهند تا مبلغ سایت و کسب و کار خود در فضای مجازی باشید به این صورت که برای مثال اگر شما مطلبی را در سایت خود منتشر کردید ، توضیحاتی را در مورد محتوای تولید شده خود در کانال تلگرامی یا پیج اینستاگرامی خود با کاربران و دنبال کننده گان خود تان به اشتراک بگذارید و لینک محتوای خود را به کاربران و دنبال کننده گان خود ارائه کنید.

21 – افزایش ترافیک سایت

اگر بخواهیم به صورت بسیار بسیار ساده ترافیک سایت را توضیح دهیم باید بگوییم که ترافیک سایت در واقع میزان ورود کاربران به صفحات سایت در واحد زمان است . برای مثال زمانی که می گویند ترافیک یک سایت در روز چقدر است ، به واقع منظور شان میزان تعداد کاربرانی است که در یک روز به سایت وارد شده اند . خب افزایش ترافیک سایت چه تاثیری بر بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی دارد ؟ چه سوال به جایی ، یکی از معیار های نه تنها گوگل بلکه تمام موتور های جست و جو گر برای رتبه بندی سایت های مختلف در کلمات کلیدی متفاوت میزان ترافیک سایت است . میزان ترافیک سایت با بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی رابطه مستقیم دارد . یعنی هر چقدر ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند در رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیر مثبت خواهد داشت و بر عکس اگر یک سایت ترافیک پایینی را تجربه کند ، در رتبه بندی گوگل شاهد تاثیر منفی کاهش ترافیک سایت خواهید بود

22 – ایجاد بخش سوالات متداول و پاسخ صریح و روشن به آن ها

اگر سایت شما دارای یک بخش ویژه به نام سوالات متداول یا همان FAQ باشد ، کاربر های سایت شما ارتباط و تعامل بهتر و بیشتری را با سایت شما خواهند داشت و برای یافتن پاسخ صریح و روشن شما به سوالاتی که ممکن است ذهن آن ها را به خود مشغول کرده است زمان بیشتری را در سایت شما خواهند گذراند. همین مورد با کاهش نرخ فرار کاربر از سایت شما به بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی کمک قابل لمسی خواهد کرد . یکی از مواردی که باید برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی به آن توجه کرد ، همین ایجاد بخش یا یک صفحه سوالات متداول و پاسخ صریح و روشن به آن هاست.

23 – استفاده از پروتکل SSL

بالا بردن رایگان سئواگر شما از پروتکل SSL استفاده کنید یو آر ال (URL) سایت شما به این صورت خواهد بود “HTTPS://WWW.YOUR-SITE.COM” و در صورت عدم استفاده شما از پروتکل SSL یو آر ال (URL) سایت شما به صورت “HTTP://WWW.YOUR-SITE.COM” است . لازم است بدانید که پروتکل SSL همانند پروتکل FTP یکی از پروتکل های انتقال دیتا می باشد که به نوعی یکی از امن ترین و پر سرعت ترین انواع پروتکل های انتقال دیتا به شمار می رود . استفاده از پروتکل SSL تاثیر بسیار مثبتی بر سئو سایت شما دارد خواه این سایت وردپرسی باشد ، خواه غیر وردپرسی که در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بسیار موثر است . اما چرا ؟ از ابتدای بشریت تا به امروز امنیت و سرعت برای نسل بشر حیاتی بوده ، هست و خواهد بود .

24 – کاهش حجم صفحه

همان طور که می دانید بین حجم یک صفحه سایت و سرعت سایت وردپرسی رابطه عکس وجود دارد و از طرفی دیگر بین سرعت سایت وردپرسی و بهبود سئو و رتبه بندی سایت ها در گوگل یک رابطه مستقیم به طوری که اگر میزان حجم یک صفحه پایین و کم باشد ، سرعت سایت بالایی را تجربه خواهید کرد و برعکس اگر حجم یک صفحه سایت بالا و زیاد باشد ، به طبع سرعت سایت کاهش می یابد. حال باید این نکته را متذکر شویم که هر چقدر سرعت یک سایت بالا باشد ، در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری را خواهد داشت و بر عکس هر چقدر سرعت یک سایت پایین باشد ، جایگاه سایت در رتبه بندی ها جالب و توجه بر انگیز نخواهد بود ، اگر چه در سرعت یک سایت وردپرسی فقط حجم صفحه تاثیر گذار نخواهد بود ولی یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سنجش سرعت یک سایت وردپرسی است . بنا بر این به این نحو کاهش حجم صفجه در بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی تاثیر خواهد داشت

25 – فعالیت طبق قوانین و الگوریتم های گوگل

اجازه دهید که با یک مثال ساده و ملموس برای شما همراه های همیشگی سایا سایت تاثیر فعالیت طبق قوانین و الگوریتم های گوگل را شرح دهیم.برای مثال زمانی شما مجوز تردد و رانندگی در سطح شهر و جاده ها را کسب می کنید که گواهی نامه معتبر راهنمایی و رانندگی را داشته باشد و زمانی این گواهی نامه را دریافت خواهید که تمام قوانین راهنمایی و رانندگی را پذیرفته باشید و به آن ها عمل کنید در غیر این صورت شما به روش های مختلف جریمه خواهید شد . برای مثال زمانی که شما از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی عبور کنید توسط دوربین ها و یا مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه خواهید شد. گوگل نیز قوانین خاص خود را برای حفظ حقوق کاربران و وب سایت ها در نظر گرفته که می توان به حقوق کپی رایت اشاره کرد . اگر شما طبق قوانین و الگوریتم های گوگل عمل کنید می توانید به رشد سایت خود بیشتر کمک کنید و در صورتی که از قوانین و الگوریتم های گوگل تخطی نمایید گوگل شما را جریمه خواهد که به اصطلاح به آن گوگل پنالتی گفته می شود . برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی لازم است شما به این قوانین و الگوریتم ها عمل کنید . الگوریتم های گوگل برای بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی از ابتدا تا کنون را در لیستی کامل برای شما در زیر ذکر خواهیم کرد

  1. الگوریتم پاندا
  2. الگوریتم تازگی محتوا
  3. الگوریتم ونیز
  4. الگوریتم پنگوئن
  5. الگوریتم دزد دریایی
  6. الگوریتم مرغ مگس خوار
  7. الگوریتم دزد دریایی
  8. الگوریتم کبوتر
  9. الگوریتم موبایل گدون
  10. الگوریتم Payday Loan
  11. الگوریتم رنک برین
  12. الگوریتم موش کور
  13. الگوریتم مدیک یا طبی
  14. الگوریتم برت
  15. الگوریتم رقص گوگل
  16. سندباکس گوگل
  17. الگوریتم موبایل فرست ایندکس

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *