آموزش طراحی سایت سئو مارکتینگ

چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشیم

چگونه یک سایت فروشگاهی
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آیا هر طور که بخواهیم می توانیم سایت فروشگاهی طراحی کنیم ؟  مسلما پاسخ منفی است و این چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشیم ؟ طراحی سایت فروشگاهی اصول و قواعد و نکات اساسی دارد که باید به همه آن ها پرداخته شود . از نکات اساسی طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می توان به طراحی ریسپانسیو اشاره کرد . ریسپانسیو بودن یک سایت به این معنی است که طراحی سایت فروشگاهی شما طوری انجام شود که در همه دستگاه ها در سایر های نمایش مختلف از جمله دسکتاپ ، گوشی های تلفن همراه و تبلت ها و … بدون این که مجتوای سایت بهم بریزد برای کاربر به نمایش در بیاید.

در این مقاله قصد داریم که برای شما عنوان های زیر را شرح دهیم پس با ما همراه باشید .

  • چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشیم
  • طراحی سایت زیبا و کاربر پسند
  • طراحی سایت ریسپانسیو و واکنش گرا
  • نقد و بررسی محصولات
  • توصیف محصولات
  • عکس های با کیفیت
  • نمایش محصولات مربوط
  • پشتیبانی از مشتریان

جهت مشاوره رایگان ، کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر در تماس باشید 

09120046293 | 09383405900


چگونه سایت فروشگاهی کاملا حرفه ای داشته باشیم

اجازه دهید که در ابتدا یک بحث دیگر را برای شما شرح دهیم . چرا داشتن یک سایت فروشگاهی اهمیت دارد ؟ واضح و روشن است که طراحی سایت فروشگاهی به شما کمک می کند که اعتماد عمومی را بیشتر جذب کنید و فروش و کسب درآمد بیشتری را تجربه کنید. حال که مهم ترین دلایل اهمیت داشتن یک سایت فروشگاهی مطلع شدیم باید با نکات اساسی طراحی سایت فروشگاهی آشنا شویم .

1) طراحی سایت زیبا و کاربر پسند

اولین نکته در پاسخ به سوال چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشیم که باید به آن اشاره داشت ، این است که سایت فروشگاهی شما باید به صورت زیبا ، چشم گیر و جذاب طراحی شود . دلیل آن هم واضح و برای همه روشن است . هر چقدر یک سایت زیباتر و کاربر پسند تر باشد ، کاربر بهتر با سایت شما تعامل خواهد داشت . سایت های وردپرسی معمولا از قالب های پیش ساخته بهره می برند ، طراحان و توسعه دهندگان و صد البته صاحبان سایت ها باید معیار های خاصی را برای انتخاب ، خرید و استفاده از قالب های وردپرسی در نظر بگیرند . ما در سایا سایت مقاله ای را برای آشنایی شما با این معیار ها نوشته ایم . شما می توانید از طریق لینک زیر به این مقاله پر کاربرد دسترسی داشته باشید .

معیار های خرید قالب وردپرسی

2) طراحی سایت فروشپاهی ریسپانسیو و واکنش گرا

دومین نکته از نکات اساسی طراحی سایت فروشگاهی کاملا حرفه ای، طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو و واکنش گرا است . شاید برای شما سوال باشد که اصلا ریسپانسیو بودن یعنی چه ؟ ریسپانسیو و یا واکنش گرا بودن به این معنی است که سایت شما در دسکتاپ ، موبایل و تبلت و سایر نمایش گر ها با سایز های نمای متفاوت بدون این که چیدمان المان های سایت بهم بریزد به کاربر نمایش داده شود .

3) نقد و بررسی محصولات

در ادامه شرح نکات اساسی طراحی فروشگاه اینترنتی به سومین نکته اساسی می رسیم . مشتریان همیشه به دنبال این هستند که نقد و بررسی دقیقی از محصولات و خدمات را ببینند و بخوانند . اگر شما یک سایت فروشگاهی می خواهید داشته باشید ، سایا سایت به شما همراه های گرامی توصیه می کند که بخشی را در صفحه مجصولات در سایت فروشگاهی خود ، یک بخش با عنوان نقد و بررسی مجصولات ایجاد کنید. دلیل دیگر لزوم ایجاد بخش نقد و بررسی مجصولات این است که چون کاربر زمانی را برای مطالعه این پارت قرار می دهد ، نرخ فرار کاربر کاهش می یابد .

4) بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو گر

بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو گر از جمله گوگل از نکات اساسی طراحی سایت فروشگاهی است . دلیل آن هم بر همه واضح است . نه تنها یک سایت فروشگاهی بلکه همه سایت ها اگر برای گوگل بهینه نشده باشد ، به هیچ عنوان هیچ ورودی از گوگل نخواهد داشت . تداشتن هیچ ورودی از گوگل به منزله مرگ سایت است . پس زمانی که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می کنید باید به طور حتمی اقدام به بهینه سازی برای موتور های جست و جو گر از جمله گوگل کنید . ما همه موارد مرتبط با سئوی سایت وردپرسی را در مقاله بالا بردن رایگان سئو سایت وردپرسی بدون نیاز به سئو کار برای شما شرح داده ایم .

5) عکس های با کیفیت در سایت فروشگاهی

از جمله مهم ترین نکات اساسی طراحی سایت فروشگاهی ، داشتن عکس های با کیفیت است . عکس های با کیفیت باعث جلب توجه مشتری و کاربر می شود . البته عکس های با کیفیت ، حجم قابل توجهی دارند . شما باید یک سرور یا هاست قوی داشته باشید و یا اینکه از عکس های کم حجم ولی با کیفیت خود استفاده کنید . این تصاویر در کجا های سایت مورد استفاده قرار می گیرند ؟ در صفحه اصلی ، صفحه هر محصول ، صفحه پیشنهادات ویژه و محصولات مرتبط و البته تصویر شاخص هر محصول .

6) نمایش محصولات مرتبط

چرا نمایش محصولات مرتبط مهم است ؟ آیا تا به حل به این مورد فکر کرده اید که چرا در قسمتی از صفحه محصول ، محصولات مرتبط به نمایش در می آیند ؟ در نگاه اول شاید صرفا یک بخش برای پر کردن صفحه محصولات باشد ولی باید دقت کرد که یکی از مهم ترین روش های لینک سازی داخلی همین مورد است . جدای از این که می تواند لینک سازی موثری داشته باشد ، می تواند به شما کمک کند که فروش بیشتری را تجربه کنید . زیرا کاربر با دیدن محصولات مرتبط ترقیب به خرید های بیشتر می شود . همین امر باعث افزایش فروش می شود . مورد بعدی این که نمایش محصولات مرتبط باعث می شود ، تعداد کلمات صفحه بیشتر می شود و اگر سئوی محتوایی درستی انجام شود باعث می شود سایت فروشگاهی شما رتبه بهتری را در گوگل تجربه کند .

7)  پشتیبانی از مشتریان

شاید بتوان گفت که مهم ترین و پر ارزش ترین مسئله برای مشتری های مختلف این است که پشتیانی همه جانبه ای از طرف سایت فروشنده ایجاد شود . یعنی اینکه سایت به صورت فوری و با پاسخ گویی کامل و مثمر به فایده جواب گوی مشتریان باشد . این پشتیبانی قبل از این که مشتری اقدام به خرید کند شروع می شود و تا بعد از خرید و تحویل کالا به مشتری ادامه خواهد داشت . این پشتیبانی می تواند به حالت های مختلفی باشد ، از جمله پشتیبانی تلفنی ، تیکتی ، پیامکی و ایمیلی و سایر روش های دیگر باشد .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *