ما آگاهیم که ممکن است شما به دلیل مشاهده قیمت های مختلف و عجیب و غریب طراحی سایت دچار سردرگمی شده باشید. این سردرگی تا حدی طبیعی است زیرا هیچ قانون نوشته شده واحد و نظارتی بر قیمت گذاری خدمات فضای مجاز از جمله طراحی سایت وجود ندارد. قیمت طراحی سایت به عوامل متعدد و مهمی بستگی دارد که هر کدام نیاز به توضیح کامل دارد و البته ما در این مقاله به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. سایا سایت تلاش می کند که در این مقاله هر آن چه در تعرفه طراحی سایت سال 1401 نقش دارد را به صورت کاملا شفاف و روشن برای شما سروران گرامی شرح دهد.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

همان طور که اطلاع دارید، عوامل زیادی بر قیمت طراحی سایت و تعرفه طراحی سایت سال 1401 نقش دارند. هر کدام از این عوامل به تنهایی می توانند به طور چشمگیری قیمت و هزینه خدمات طراحی سایت را کاهش یا افزایش دهند. به کلی و قطعی 9 مورد اساسی در ساختار قیمت گذاری طراحی سایت نقش کافی و وافی دارند که در زیر آن ها را برای شما لیست نموده ایم و در ادامه همه آن ها را به صورت کامل شرح خواهیم داد:

  1. روش طراحی سایت
  2. دامین
  3. هاست و سرور
  4. قالب وردپرسی 
  5. آپشن ها و امکانات خاص و مد نظر مشتری
  6. مدت زمان انجام پروژه
  7. مدت زمان پشتیبانی
  8. آموزش ویدئویی مدیریت سایت
  9. زبان های مورد استفاده شده برای طراحی سایت

نکته: لازم است بدانید که همه عوامل موثر بر قیمت گذاری خدمات طراحی و توسعه سایت لزوما قرار نیست به صورت همزمان بر قیمت نهایی پروژه تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم داشته باشند. ممکن است همه آن ها در آن واحد کاملا همزمان موثر باشند و ممکن برخی از آن ها در یک پروژه موثر نباشند. برای مثال زمانی که شما به عنوان مشتری روش طراحی سایت بدون کد نویسی را انتخاب می نمایید، عامل زبان های مورد استفاده شده برای طراحی سایت دیگر هیچ تاثیری بر روند قیمت گذاری نخواهد داشت.

روش طراحی سایت

اولین موردی که برای تعیین قیمت طراحی سایت بررسی می شود، روش طراحی و توسعه سایت است. دو روش کلی برای طراحی سایت وجود دارد:

  1. طراحی سایت با کد نویسی
  2. طراحی سایت بدون کد نویسی

در روش طراحی سایت با کد نویسی، حجم کار پروژه، فنی تر، تخصصی تر و سنگین تر خواهد شد. به طبع تیم فنی و اجرایی، زمان بیشتری را برای اجرا و تحویل پروژه صرف خواهد کرد. اگر روش ساخت سایت، روش با کد نویسی باشد، هزینه و قیمت نهایی پروژه سنگین تر و بالاتر خواهد بود. دلیل آن هم روشن و واضح در روش ساخت سایت با کد نویسی یک تیم حرفه ای و یا یک فرد کاملا مسلط باید کار های مربوط به کد نویسی بخش های مختلف، طراحی یوآی و یوایکس (UI\UX)، تولید محتوا، دیتابیس و … را انجام دهد. همین مورد باعث می شود که شما به عنوان مشتری مجبور به پرداخت حقوق افراد بیشتری شوید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که قیمت طراحی و توسعه سایت از طریق کد نویسی اختصاصی ممکن است بسیار نجومی هم شود. در مورد روش دوم یعنی طراحی سایت بدون کد نویسی، به دلیل صرفه جویی در زمان، آسان تر بودن کار نسبت به روش اول، آماده بودن بسیاری از عوامل برای راه اندازی و اجرای سایت، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و … حجم کار بسیار پایین می آید. جالب است بدانید که در این روش نیازی به کد نویسی برای طراحی و اجرای سایت وجود ندارد و حتی UI\UX هم وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با وردپرس به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله وردپرس چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد وردپرس بدانید را حتما مطالعه نمایید.

دامنه (دامین)

اساسا دامین ها، نقش موثری بر قیمت گذاری خدمات طراحی سایت دارند. اما نقش آن ها چقدر پر رنگ است؟ متاسفانه برخی از طراحان سایت و برنامه نویسان به دلیل انتخاب نوع دامین از سوی مشتری قیمت های افسانه ای به مشتریان ارائه می کنند که به هیچ وجه قابل قبول نیست. دامین و قیمت های آن، صرفا برای مشتری باید مهم باشد و نباید برنامه نویس با نوع دامین انتخاب مشتری قیمت طراحی را کاهش یا افزایش دهد. این یعنی این که دامین تنها با تفاوت قیمت در نوع دامین باعث کاهش یا افزایش قیمت طراحی سایت در سال 1401 می شود. برای مثال هزینه طراحی یک سایت 5 میلیون تومان است و هزینه خرید دامین تنها 100 هزار تومان است. قیمت نهایی پروژه 5,100,000 تومان خواهد بود.

هاست و سرور

هاست ها و سرور ها انواع و اقسام مختلفی دارند که برای طراحی سایت با زبان های مختلف برنامه نویسی سازگاری پیدا کرده اند. تاثیر قیمت هاست نیز مثل تاثیر قیمت دامین است. قیمت گران و یا ارزان یک هاست نمی تواند تاثیری بر هزینه برنامه نویسی و طراحی داشته باشد. مقاله هاست و دامنه چیست ؟ + معرفی انواع هاست و دامین را برای شناخت هر چه بهتر انواع هاست و دامین و موارد استفاده آن ها مطالعه کنید.

قالب وردپرس

در ادامه بررسی عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت و تعرفه طراحی و ساخت سایت در سال 1401 به عامل قالب وردپرسی می رسیم. اگر شما به عنوان مشتری، روش طراحی سایت بدون کد نویسی و با استفاده از وردپرس را انتخاب کرده باشید، نوع و قیمت قالب وردپرسی به صورت ویژه ای در قیمت نهایی پروژه شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. جدای از قیمت خرید لایسنس قالب، یک قالب وردپرسی با توجه به میزان سختی، پیچیدگی، نیاز به ویرایش داشتن یا نداشتن و امثال مشابه باعث می شود که قیمت نهایی پروژه دست خوش تغییرات شود. برای خرید قالب وردپرسی معیار های متعدد و مختلفی وجود دارد که همه این معیار ها را در مقاله معیار های خرید قالب وردپرسی چیست ؟ 18 معیار خرید قالب برای شما عزیزان شرح داده ایم.

آپشن ها و امکانات خاص مد نظر مشتری

گاهی اوقات، شما به عنوان مشتری،آپشن ها، امکانات و موارد خاصی را از کارفرما طلب می کنید. برای مثال شما سفارش طراحی سایت فروشگاهی را به ما داده اید. اما به از بدهیات یک سایت فروشگاهی مثل درگاه پرداخت و موارد مشابه، یک آپشن خاصی را درخواست می کنید. مثلا می خواهید که یک نسخه ویندوزی برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. خب طبیعتا این چنین آپشن ها و درخواست هایی بر قیمت نهایی پروژه تاثیر بسزایی خواهد داشت و قیمت طراحی سایت را افزایش می دهد.

مدت زمان انجام پروژه

مدت زمان انجام پروژه رابطه مستقیمی با قیمت نهایی و حجم پروژه دارد. یعنی هر چقدر حجم یک پروژه بیشتر و سنگین تر،مدت زمان انجام پروژه بیشتر و طبیعتا، قیمت نهایی پروژه بیشتر خواهد بود. اما ما در سایا سایت نقش مدت زمان انجام پروژه در پروژه های طراحی سایت بدون کد نویسی را بر قیمت نهایی پروژه در نظر نمی گیریم. معمولا مدت زمان انجام پروژه طراحی سایت حدودا بین 10 الی 15 روز کاری خواهد بود.

مدت زمان پشتیبانی

پشتیبانی فنی در سایا از سایت شما با توجه به پلن انتخابی شما در بازه های زمانی مختلف، رایگان خواهد بود. اما در صورتی که می خواهید که از پشتیبانی فنی بیشتری در بازه زمانی بیشتری نسبت به پلن انتخابی خود بهره مند شوید در حین قرارداد این امر ذکر می شود و به مقدار نسبتا کمی مبلغ و قیمت طراحی سایت توسط سایا سایت افزایش می یابد.

آموزش ویدئویی مدیریت سایت

یک آموزش ویدئویی با لحن واضح و گویا به شما مشتری گرامی کمک می کند تا بتوانید بهتر و راحت تر سایت خود را مدیریت کنید. پلن نقره ای و طلایی ما را اگر انتخاب کنید، یک ویدئو آموزشی اختصاصی رایگان برای شما رکورد می شود که شما را در امر مدیریت بهتر وب سایت خود یاری می نماید. در صورتی که از پلن برنزی ما استفاده کنید می توانید با یک هزینه اندک، این ویدئو آموزشی اختصاصی را دریافت کنید و سایت خود را بهتر مدیریت نمایید.

زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در طراحی سایت

لزوما تعداد زبان به کار رفته برای طراحی سایت نمی تواند قیمت طراحی سایت را دست خوش تغییرات محسوسی کند. هر چقدر زبان مورد استفاده قوی تر ، به روز تر و کارامد تر باشد، هزینه طراحی سایت شما افزایش می یابد. این در صورتی است که شما روش طراحی سایت با کد نویسی را انتخاب کرده باشید.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

برای اطلاع از قیمت طراحی سایت حرفه ای و سریع در سایا سایت به صفحه خدمات طراحی سایت حرفه ای و ارزان مراجعه کنید. البته شما می توانید از طریق شماره های زیر ضمن مشاوره رایگان قبل از خرید از تعرفه و قیمت طراحی سایت مطلع شوید.

09383405900 | 09120046293