آموزش طراحی سایت سئو

انواع سایت و روش های مهم کسب درآمد از سایت های مختلف

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

انواع سایت و روش های کسب درآمد از وب سایت ها | در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سایت آشنا کنیم و همراه با شما روش های کسب درآمد از وب سایت ها را یاد بگیریم . طبیعتا آشنایی با انواع سایت و روش های کسب درآمد از وب سایت ها می تواند به صورت معجزه آسایی سطح علم و دانش شما در حوزه وب را گسترش داده و به افزایش سطح درآمد شما کمک کند. در این مقوله  ، ما سایت ها را بر اساس ویژگی ها فنی و نوع کاربرد دسته بندی میکنیم که به سه دسته نوع محتوا ، نوع صفحه و نوع خدمات و کارایی تقسیم می شوند.

1 – انواع سایت بر اساس تنوع خدمات و کارایی

سایت های زیادی برای نیاز های ما وجود دارد . برخی از این سایت ها نیاز ما را به مقالات علمی برطرف می سازند و برخی دیگر کالاهای مورد نیازمان را برای ما فراهم می آورند ، بعضی از سایت ها هم در زمینه های دیگری مثل مشاوره املاک ، دانلود فایل ، ثبت سفارش های دانشجویی و برنامه نویسی و اخبار فعالیت دارند. ما در زیر لیستی را فراهم کرده ایم که اکثر انواع سایت ها را شامل می شود و نکته حائز اهمیت این است که تیم حرفه ای سایا سایت قادر به طراحی و اجرای تمام این سایت ها و حتی سایت های حرفه ای تر می باشد در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم .

انواع سایت

  1. فروشگاهی
  2. خبری
  3. پرسش و پاسخ (فروم)
  4. هاستینگ 
  5. دانلود فایل
  6. دانلود موزیک و فیلم
  7. شرکتی
  8. شخصی
  9. نمونه کار
  10. وکالت
  11. رزرو هتل
  12. رستوران
  13. سفارش آنلاین غذا و تاکسی
  14. آموزشی
  15. و … 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه طراحی انواع سایت و روش های کسب درآمد از وب سایت ها با شماره زیر تماس بگیرید

09120046093

09383405900


2 – انواع سایت بر اساس نوع محتوا

سایت ها بر اساس نوع محتوا و طراحی به دو دسته کلی وب سایت های کاتالوگی و پرتال تقسیم می شوند میتوان گفت اصلی ترین دسته بندی انواع سایت این دو مورد هستند به طوریکه باعث دسته بندی انواع زبان های برنامه نویسی فرانت اند و بک اند برای وب سایت ها شده است. خود وب سایت های کاتالوگی هم بر اساس زبان هایی که با آنها نوشته شده است به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم میشوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

انواع سایت و روش های کسب درآمد از وب سایت ها

سایت های کاتالوگی استاتیک

در این نوع سایت ها یعنی سایت های کاتالوگی استاتیک فقط زبان های فرانت اند یعنی زبان ساختار نویسی HTML ، زبان استایل نویسی CSS و زبان برنامه نویسی JavaScript استفاده می شود . ادیت و به روز رسانی اساسی این گونه سایت ها سالانه به دفعات کمتر از 5 بار آن هم توسط برنامه نویسان حرفه ای انجام می شود. سرعت سایت های کاتالوگی استاتیک به مراتب بیشتر از سایت های کاتالوگی داینامیک است.

سایت‌ های کاتالوگی استاتیک

مزایای سایت‌ های کاتالوگی استاتیک

  • هزینه کمتر نسبت به سایت های داینامیک
  • تغییر کلیت صفحات سایت در صفحات داخلی

در واقع صفحات سایت های استاتیک به صورت جداگانه طراحی می شوند بنابراین طراحان هر صفحه را متناسب با خودش طراحی ، پیاده و اجرا می کنند. از طرف دیگر چون نیازی به برنامه نویس حرفه ای نیست ، صرفا یک HTML کار هم می تواند این نوع از انواع سایت ها را پیاده سازی و اجرا کند ، بنابر این هزینه این گونه سایت ها بسیار کمتر از سایت های داینامیک است.

معایب سایت‌ های کاتالوگی استاتیک

از مهمترین معایب سایت های کاتالوگی استاتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • به مدیران و صاحبان سایت ها اجازه به روز رسانی مطالب را نمی دهد
  • این سایت ها به رتبه بالایی در رتبه بندی موتور های جستجو دست نخواهند یافت
  • بعد از یکی دو سال نیاز به این دارند که دوباره طراحی شوند یعنی در واقع نیاز به باز طراحی دارند

سایت های کاتالوگی داینامیک

سایت های کاتالوگی داینامیک در واقع سایت هایی هستند که با زبان های برنامه نویسی ASP.Net ، PHP و Python  و …  و یا با سیستم مدیریت محتوا هایی مثل وردپرس و جوملا تولید می شوند که شبیه به یک کاتالوگ بوده که دارای جزئیات قابل مدیریت هستند.

3 – انواع وب ‌سایت بر اساس نوع صفحات وب

این نوع سایت ها به دو دسته کلی وب سایت و وبلاگ دسته بندی می شوند . عموما وبلاگ ها نوعی وب سایت هستند که اطلاعاتی مثل گزارش های روزانه،یادداشت ها ، مقالات علمی و از این دست مطالب را در اختیار کاربران خود قرار میدهند.در حالی که وب سایت ها مجموعه ای از صفحات وب هستند که دارای یک دامین و یا یک ساب دامین اینترنتی هستند و توسط یک یا چند سرور بر روی پروتکل های انتقال دیتا بر بستر اینترنت منتشر شده اند.

روش های کسب درآمد از وب سایت ها

اولین سوال که ذهن هر فردی را به خود درگیر می کند این است که میزان درآمد صاحبان و مدیران وب سایت ها چقدر است؟ ولی باید باید اول بدانیم که چگونه می توانیم از طریق سایت مان کسب درآمد کنیم . ما در اینجا در حال حاضر با دیدی جامع از روش های درآمد از وب سایت ها همراه شمائیم. نکته طلایی این روش ها ، ایجاد و تولید محتوای هدفمند و بهینه شده است.

1 – تبلیغات به ازای کلیک به روی بنر یا لینک

با تولید محتوای هدفمند و بهینه شده سایت خود را سئو کنید و یا سئوی سایت خود را به ما بسپارید تا با افزایش ترافیک گوگل و یا سایر موتور های جستجوگر آمار تعداد بازدید کنندگان از سایت خود را افزایش دهید با تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، استراتژی محبوب سایت هایی که آمار بازدید بالایی دارند را برای خودتان انتخاب کنید. در این نوع تبلیغات شما به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات منتشر شده روی سایت شما صورت میگیرد ، تبلیغ دهنده به شما به عنوان ناشر تبلیغات مبلغی را پرداخت می کند. شما می توانید با ثبت نام در سایت های ارائه دهنده تبلیغات ، به عنوان ناشر فعالیت کنید و کسب درآمد کنید.

تبلیغات به ازای هر کلیک

2 – تبلیغات همسان (Native)

تبلیغات همسان بطور خاصی با محتوای مطلب آن وب سایت متناسب است و همین مورد باعث جلب اعتماد بیشتر شده و نرخ کلیک را بالا میبرد. قابل تذکر است که حجم میزان درآمد این روش به قدری است که یکی از شرکت های معتبر ایرانی ماهانه حدود 10 میلیارد تومان تراکنش مالی از این طریق دارد .مطمئنا ذهن شما درگیر سوالاتی از قبیل اینکه چگونه ناشر تبلیغات همسان (Native) باشیم؟ یا میزان اهمیت این نوع تبلیغات چقدر است؟ که ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چگونه ناشر تبلیغات همسان (Native) باشیم؟
  • با مراجعه به تبلیغ دهندگانی که کسب و کار آنها با موضوع سایت شما همخوانی دارد میتوانید ناشر این نوع تبلیغات باشید
  • به سراغ شرکت هایی بروید که دارای تعداد زیادی تبلیغ دهنده و یک پلتفرم واسط هستند و  میتوانند بر اساس موضوع سایت شما پلی بین تبلیغ دهنده و شما باشند
میزان اهمیت لیغات همسان (Native) چقدر است؟

با افزایش نا متعارف حجم تبلیغات سر زده ای مثل تبلیغات پاپ آپی و بنری که به شدت کابران را اذیت میکنند ، ناشران به دنبال این هستند که روشی بیابند تا هم محتوای تبلیغاتی خود را انتشار دهند و هم اینکه بتوانند کاربران خود را حفظ کنند و نیز تبلیغ دهندگان را همواره خشنود نگه دارند.

3 – تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی نوعی از تبلیغات که بجای نمایش متن و عکس به نمایش ویدئو در بین مطالب متنی و تصویری و یا در ابتدای مطالب ویدئویی که در ابتدای ویدئوی اصلی نمایش داده می شود می پردازد. تبلیغ دهندگان مبلغی را بر اساس هر بازدید کامل (CPCV) و یا هر هزار بازدید (CPM) به ناشران پرداخت می کنند

4 – فروش و اجاره دادن فضای تبلیغاتی

در روش فروش و اجاره دادن فضای تبلیغاتی شما فضا هایی را در سطح سایت خود ایجاد می کنید که می توانید آنها به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و یا هر طوری که با طرف خود قرارداد عقد کنید آن فضا را در اختیار طرف قرار داد خود قرار میدهید و در ازای آن مبلغی دریافت میکنید. در سایت های معتبر قیمت برخی از این فضاها به حدود یک میلیارد تومان در ماه نیز میرسد.

5 – فروش خدمات یا محصولات

برخی از صاحبان سایت و محصولات و خدمات به این مورد می اندیشند که اگر این قابلیت وجود دارد که خدمات و محصولات سایرین را تبلیغ کنیم چرا محصولات و خدمات خودمان را تبلیغ نکنیم و آنها را به فروش نرسانیم ؟ سوال به جایی است ، یکی از روش های کسب درآمد از وب سایت ها در واقع فروش خدمات یا محصولات است. خدماتی مثل فروش بیمه ، طراحی سایت و برنامه نویسی ، مشاوره املاک ، یا محصولاتی مثل لبنیات ، پوشاک ، لپ تاپ ، گوشی های موبایلی و … از جمله خدمات و محصولاتی هستند می توانید آنها را در سایت خود به فروش برسانید. البته باید گفت که بیشمار محصول و خدمات برای فروش و ارائه وجود دارد که شما با داشتن یک سایت سئو شده می توانید آنها را به فروش برسانید.

روش های کسب درآمد از وب سایت ها

برای داشتن یک سایت مناسب و بهینه شده با ما تماس بگیرید  |   09383405900

6 – ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی در واقع یکی از بهترین و اصلی ترین روش های تبلیغاتی است که گاهی با تبلیغات همسان (Native) اشتباه گرفته می شود. این روش تبلیغاتی یکی از روش های به صرفه و پر بازخورد جهت برند سازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگ ترین مارک ها و برند های دنیا از این متد استفاده می کنند. حال باید بگوئیم چگونه می شود از این طریق کسب درآمد کرد. در این روش که یکی از روش های کسب درآمد از وب سایت ها می باشد،صاحبان تبلیغات معمولا یک مقاله یا نوشته را آماده می کند و به آژانس های تبلیغاتی که عمل ریپورتاژ آگهی را انجام میدهند ،ارائه می کند. سپس این آژانس های تبلیغاتی با سایت های طرف قرار داد خود یک هماهنگی به وجود می آورند و این آگهی و تبیلغ به صورت گسترده در تعداد مشخصی از سایت های گروه هدف منتشر می شود و شما به عنوان ناشر می توانید از این طریق کسب درآمد کنید. از ویژگی های مثبت این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. استفاده از لینک های DOFOLLOW
  2. افزایش بازدید سایت
  3. عدم حذف در سایت ناشر ریپورتاژ
  4. عدم شناسایی به عنوان اسپم (هرزنامه)

7 – طراحی ، توسعه و فروش وب سایت ها

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از وب سایت ها برای جامعه برنامه نویسان ، طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها روش طراحی ، توسعه و فروش وب سایت هاست. شما می توانید وب سایت هایی را از قبل آماده کنید و سپس آنها را به فروش برسانید و یا در حالتی دیگر به سفارش مشتریان خود سایت هایی را طراحی کنید و توسعه دهید و در ازای آن مبلغی را طبق قرارداد خود دریافت کنید. شما حتی میتوانید بخشی از پروژه یک سایت باشید ، برای مثال شما می توانید فقط سمت از کار را به عهده بگیرید مثلا فقط طراحی ظاهر سایت را عهده دار شوید و یا بخش تولید محتوای سایت را انجام دهید.

روش های کسب درآمد از وب سایت ها

8 – فروش اشتراک

حتما دیده اید که سایت هایی برای اینکه قسمتی از خدمات را به کاربران ارائه کنند یا قسمتی از سایت برای کابران قابل مشاهده باشد ، اقدام به فروش اشتراک با تایم ها و هزینه متفاوت می کنند برای مثال سایت های فروش فیلم از کاربران خود میخواهند اشتراک ماهانه ، یا سالانه کنند . برخی از سایت های آموزشی نیز همین ویژگی را که یکی از روش های کسب درآمد از وب سایت ها می باشد کسب درآمد می کنند.

9 – فروش عکس

اگر عکاس خوبی هستید یا مجموعه های مختلفی از عکس ها با موضوعات متفاوت دارید ، می توانید آن ها را به صورت آنلاین به فروش برسانید . بهترین روش فروش آنلاین ، فروش از طریق سایت ها می باشد . در صورتی که خودتان یک وب سایت ندارید ، می توانید با استفاده از سایر سایت های فروش عکس ، عکس های خود را به فروش برسانید . به این نکته توجه داشته باشید که می توانید هر عکس را ، به تعداد دفعات متعددی بفروشید . در ضمن این قابلیت وجود دارد که ، شما عکس های تان را در سایت های خارجی نیز بفروشید و درآمد دلاری داشته باشید .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *